Pentru exemplificarea afirmaţiei, ei au evocat compania Coca-Cola. Uriaşa companie americană a cheltuit 3,3 miliarde de dolari pe publicitate în 2013, cu mesaje publicitare precum "toate caloriile contează", asociindu-şi produsele cu sportul, sugerând consumatorilor faptul că pot să consume fără probleme băuturile produse de Coca-Cola atât timp cât practică ulterior exerciţii sportive.
Acesta este un mesaj periculos şi fals din punct de vedere ştiinţific, afirmă autorii acelui editorial, care reamintesc faptul că elementul cel mai important pentru sănătate nu este activitatea sportivă în sine, ci provenienţa caloriilor introduse în organism.
Cu toate acestea, ar fi "o prostie" ca oamenii să renunţe la sport, spune Mark Baker, cercetător la National Institute for Health and Care Excellence, o instituţie publică britanică din domeniul sănătăţii. El recomandă "o igienă alimentară sănătoasă, combinată cu o anumită activitate sportivă".
Cei trei autori ai studiului din British Journal of Sports Medicine nu se opun practicării sportului, dar insistă pe faptul că sportul nu reprezintă o soluţie în sine, reamintind că alimentaţia nesănătoasă "generează mai multe boli decât lipsa activităţii fizice, fumatul şi consumul de alcool la un loc", notează Mediafax.
Foto: Hepta
Posteaza comentariu