"Aproximativ 90% din românii chestionaţi pentru acest studiu declară că sunt de acord sau puternic de acord cu următoarele afirmaţii: Prefer să gătesc acasă, astfel încât ştiu ce pun în mâncare, O hidratare sănătoasă face parte din modul meu de viaţă, Mâncărurile naturale şi organice sunt mai scumpe şi Sunt ceea ce mănânc", se arată în studiul , citat de agenția Mediafax.
Jumătate din românii chestionaţi declară că sunt dispuşi să plătească un preţ mai mare pentru produsele ce au caracteristici 100% naturale şi nu conţin organisme modificate genetic, semnificativ mai mult faţă de media europeană, în ambele cazuri.
Pe lângă atributele ce ţin de cât de natural este produsul, românii declară ca fiind foarte importante pentru ei şi conţinutul scăzut de zahăr (sau lipsa totală a acestuia), precum şi conţinutul ridicat de fibre, ambele atribute plasându-se peste media europeană.
De altfel, românii plănuiesc să cumpere în următoarele şase luni mai multe fructe şi legume, apă, seminţe, iaurt şi produse din pește, semnificativ mai mult decât media europeană.
Totodată, percepţia românilor despre propria greutate este puţin peste media europeană în cazul celor care consideră că sunt supraponderali şi, în prezent, jumătate din cei chestionaţi susţin că încearcă să slăbească prin diverse metode.
La nivel global, aproape jumătate (49%) dintre repondenţii studiului Nielsen se consideră supraponderali, 50% încearcă în mod activ să piardă din greutate, iar 88% sunt dispuşi să plătească mai mult pentru produse alimentare cu proprietăţi sănătoase, într-o anumită măsură.
Potrivit studiului Global Burden of Disease din 2013, citat de Nielsen, 2,1 miliarde de oameni (aproape 30% din populaţia globală) sunt supraponderale sau obeze, iar 62% din cele 671 de milioane de persoane obeze trăiesc în ţările dezvoltate.
"Criza obezităţii şi dorinţa consumatorilor de a deveni mai sănătoşi ar putea fi factori de creştere pentru producătorii care îşi adaptează mai bine ofertele la nevoile şi dorinţele consumatorilor pentru produse alimentare mai sănătoase. Aproximativ 75% dintre respondenţii la nivel global consideră că «sunt ceea ce mănâncă», iar aproape 80% consumă în mod activ produse alimentare care ajută la prevenirea unor probleme de sănătate şi afecţiuni medicale, precum obezitate, diabet, colesterol ridicat şi hipertensiune", arată Nielsen.