Din motive personale proprietarul a recurs la schimbarea destinatiei imobilului, apeland la arhitectul Serban Pacuraru, dupa ale carui idei s-au reconfigurat functiunile. Cladirea fiind construita intr-o zona ultracentrala din BucureSti, pe un teren de doar 90 de metri patrati, organizarea ei s-a desfasurat pe verticala, numarand cinci niveluri (demisol, parter, nivel I, nivel II Si mansarda).
Legatura dintre niveluri este asigurata de o scara interioara cu structura fixa, ce se constituie ca o coloana liant, puternic iluminata natural. Fiecare nivel, cu exceptia demisolului si a parterului, este corespondent unei functiuni si comunica liber cu zona de acces dinspre scara interioara.
Primul nivel este destinat zonei de zi ce cuprinde livingul, sufrageria, bucataria. Al doilea nivel se identifica cu zona de noapte, iar mansarda constituie hobby-room-ul. Prezenta la fiecare nivel a grupurilor sanitare, realizarea unui sistem complex de instalatii, fluiditatea si generozitatea spatiilor interioare au permis schimbarea cu usurinta a destinatiei imobilului.
Zona de conversatie din camera de zi este foarte echilibrata sub aspectul decorului. Aici s-a dorit un mod de amenajare mdern, dar primitor. In acest sens mobilierul are forme simple, placute, iar lemnul masiv, bine conturat prin nobletea lui (esenta de stejar), da eleganta si caldura zonei. Masuta este compusa din doua piese ce pot fi pozitionate cu usurinta in functie de necesitati. Tablourile completeaza reusit imaginea actuala, iar corpurile de iluminat ce le incadreaza vin sa evidentieze prezenta lor. Finisajele in tonuri de galben si maro contureaza o camera de zi deosebita, a carei atmosfera relaxeaza si incanta totodata.
Creativitate neingradita
Foarte rar se intampla ca beneficiarii sa fie permisibili atunci cand e vorba de amenajarea si decorarea propriei lor case, dar in acest caz s-a intamplat. Proprietarul a acordat libertate totala de exprimare celor care i-au decorat locuinta, fiind un mare amator de arta, dar si un om care apreciaza specialistii din alte domenii decat cel in care profeseaza. La imaginea cu totul speciala a locuintei si-a adus contributia creativa un grup de artisti si designeri care au reusit sa confere personalitate fiecarui spatiu si prin asta intregului interior.
Astfel, mobilierul este conceput si realizat de designerii de la "Ambiental", Narcis Grigoriu si Carol Popa, picturile murale si tablourile sunt semnate de Francis Chioariu, iar sculpturile si obiectele decorative din metal sunt create de Mitica Cosma.
Intr-un spatiu deschis coexista camera de zi si sufrageria. Pentru delimitarea celor doua functiuni s-a recurs la solutii discrete la nivelul mobilierului si finisajului zugravelii. Astfel, intre camera de zi (zona de conversatie) si zona aferenta locului de luat masa s-a realizat un suport gen paravan pentru plante verzi, care se constituie ca un "perete" decorativ. Sufrageria este concentrata in jurul structurii stalpului cu rol de rezistenta. Aici mobilierul este creat pentru a permite variante de rearanjare a locului de luat masa in functie de numarul invitatilor, de importanta momentului, de preferinte. Masa este compusa din doua piese independente ce pot fi grupate ori detaSate Si pozitionate dupa necesitati.
In bucatarie exista un contrast evident intre finisajele gri-mat, ce aduc in prim plan imaginea metalului, si mobilierul bucatariei din lemn masiv, o combinatie calda de esente de paltin si de tei. Finisajele geometrice, reci, ce dau tonul modern al spatiului apar fortate in contextul prezentei mobilierului cu design de influenta tranditional franceza, un rustic elaborat prin readaptare la stilul de viata contemporan.
Pentru a da amprenta de familiar interiorului s-a uzat de finisaje clasice pe tonuri deschise cu o pardoseala calda din parchet masiv. In acest context de reliefare a spatiilor in zona de zi s-a mers pe tonuri neutre, cu mobilier din lemn masiv din esenta de tei, tablouri cu tema abstracta in nuante sobre, "cuminti", cu corpuri de iluminat discrete (aplice cu sticla de Murano) ce creioneaza un ambient calm, cald, bine echilibrat sub aspectul formelor si al cromaticii. Bucataria se distinge din nota neutra a livingului si sufrageriei atat spatial, ea fiind compartimentata si delimitata constructiv de celelalte functiuni, dar si prin decor. Aici exista un puternic contrast, in primul rand textural, dar si raportat la designul obiectelor. Discrepanta se observa intre finisajele reci in nuante de gri-mat, electrocasnicele din inox incastrate si mobilierul din lemn.
Raftul cu elemente rustice este piesa cea mai relevanta care accentueaza contrastul dintre finisajele, dotarile, electrocasnicele moderne si designul mobilierului.
Camera de hobby este cea mai personalizata incapere prin picturi Si mobilier. Prezenta stalpului de rezistenta in mijlocul incaperii a dictat decorul. Abordarea originala, un "imprumut" din zona industriala, este inspirata de elementul de rezistenta la vedere, mobilierul dorindu-se o sugestie care sa aduca in prim-plan ideea de ranforsari scheletice. In camera de hobby fiecare artist s-a concentrat asupra lucrului sau, fara a se respecta o ordine stricta, rezultand un spatiu original in care fiecare si-a gasit libertatea de expresie, independent de celalalt, dar toate corelate in final si raportate la volumetria spatiului. De remarcat corpurile de iluminat.
In dormitoare exista o combinatie interesanta intre picturile de pe pereti ce se regasesc partial ca si tematica abstracta pe suprafata dulapurilor inzidite. Aici libertatea compozitionala a fost mai mare, fiind incaperi intime, personale. Explozia de nuante si forme atipice se gaseste insa la mansarda, unde exista un amestec de forme, culori si texturi ce socheaza. Este un spatiu destinat activitatilor din timpul liber (lectura, auditii muzicale, hobby etc.), detasat de restul zonelor prin situarea la ultimul nivel.
Per ansamblu, este au interior cu totul iesit din comun, in care abstractul ca tema artistica este impletit cu designul rustic si caldura finisajelor. Un interior aflat sub imperiul creativitatii neingradite ce personalizeaza puternic prin contraste cromatice si stilistice.
Posteaza comentariu