Cu siguranta ai pe birou o agenda in care iti notezi zilnic lista
prioritatilor. Unele sarcini se repeta, aletele sunt specifice zilei
respective; pe unele reusesti sa le indeplinesti, pe altele nu. La
ce-ti foloseste sa notezi ceea ce ai de facut, atata timp cat nu
reusesti niciodata sa termini totul?
Este frustrant sa incepi fiecare dimineata cu o lista intreaga de
sarcini si sa realizezi la sfarsitul zilei ca nu ai finalizat decat
jumatate dintre ele. Iata cinci sfaturi care te vor ajuta sa
indeplinesti zilnic tot ceea ce ti-ai propus.
1.Estimeaza timpul necesar fiecare responsabilitati
Daca ai putea sa faci acest lucru pentru fiecare sarcina a zilei, nu ai
mai avrea de ce sa iti faci griji si sa intri in criza de timp. Dar iti
este aproape imposibil sa faci acest lucru pentru ca anumite atributii
sunt noi, iar altele pot solicita mai mult timp decat ai considera
pentru ca mereu intervin lucruri noi. In ciuda acestor aspecte,
estimarea timpului poate fi o alternativa si o modalitate buna pentru
a-ti imparti sarcinile pe intraga durata a programului de lucru.
2.Planifica, dar nu prezice viitorul
Un plan al zilelor care vor urma nu este prea usor de facut. Suntem
incapabile sa prevenim viitorul si un plan al zilei urmatoare este doar
o presupunere a ceea ce intentionam sa facem in viitor si nu ceea ce
vom face in mod real. Lasa-ti timp liber pentru neprevazut si pentru
schimbari. Planul iti va servi de reper si il vei completa pe masura ce
avansezi in munca.
3.Apeleaza la memento sonor si vizual
Agenda si "to do list-ul" nu sunt unelte de aducere aminte ci doar de
organizare. Este greu sa te gandesti mereu la ce mai ai de facut. Lasa
acest lucru in grija tehnologiei. Apeleaza la alarma telefonului tau
mobil si la un memento electronic vocal. Te va ajuta mult si iti va
aminti ce ai de facut ora urmatoare.
4.Prioritizeaza-ti indatoririle
Timpul este limitat si cat de mult ai vrea nu reusesti sa faci totul
intr-o singura zi. Asadar trebuie sa te decizi ce poti face in ziua
respectiva si ce nu. Fa aceasta alegere tinand cont de urgenta sarcinii
respective. Alege lucrurile care sunt esentiale si relevante pentru
rezultatul final si nu pierde timpul cu maruntisuri. Inainte de a
incepe fiecare zi, identifica indatoririle cele mai importante. Intre
doua astfel de sarcini sau dupa ce le-ai finalizat, poti insera altele,
in masura timpului disponibil.
5.Raspunsul pozitiv
Ceea ce asigura continuitatea bunei tale practici zinice este raspunsul
pozitiv. La sfarsitul unei zile de lucru sau al unei saptamani, trage o
line si inventariaza-ti activitatea. Daca rezultaul nu este tocmai bun,
nu are rost sa te invinuesti ci trebuie sa incerci sa descoperi ce l-a
determinat si cum l-ai putea schimba. Pune-ti aceasta intrebare: ce ai
putea face pentru a te organiza mai bine? Identifica lucrurile pe care
trebuie sa le eviti si axeaza-te pe aspectele importante. perfect
si ca toate ne putem imbunatati. Daca nu te poti incuraja singura,
nimeni nu o va face in locul tau. Nu astepta ca cineva sa te felicite
pentru evolutia ta. Si cum ai nevoie de acest lucru, nu ezita sa te
feliciti pentru fiecare progres, indiferent cat ar fi el de mic.
Aminteste-ti
ca nimeni nu este
© Copyright:
5 sfaturi pentru a-ti finaliza sarcinile in timp util
Cu siguranta ai pe birou o agenda in care iti notezi zilnic lista prioritatilor. Unele sarcini se repeta, aletele sunt specifice zilei respective
Comentarii (1)
Esentil este sa facem treaba care ne place,eu am incercat multe job-uri,din fiecare am invatat cate ceva,daca esti bun cu siguranta vei iesi in evidenta.Multumesc pentru sfaturi.mai astept si altele.
Posteaza comentariu