Revolutia femeilor lider continua... Condusa de acelasi Tom Peters, despre care The New Yorker spunea ca este responsabil in mare parte de ceea ce au devenit corporatiile americane de astazi.
Peters este un vizionar in domeniul managamentului: stie catre ce se indreapta economia, ce este profitabil si ce sta in calea dezvoltarii unei organizatii. Rezultatul acestui vizionarism? Pentru el, peste sase milioane de dolari pe an, pentru organizatii - sute de miliarde de dolari si sansa extinderii pe noi piete.
Noua viziune a lui Peters
Femeile-lider. In cartea sa cea mai recenta, Re-Imagine!, Tom Peters aloca o insemnata parte femeilor si importantei sustinerii acestora in top management.
"Suntem constienti ca un nou tip de organizatie apare. Dar continuam sa mentinem o ierarhie organizationala pur masculina. Recunoastem depturile femeilor. Dar ignoram puterea femeilor. Apreciem duritatea. Dar nu suntem capabili sa vedem ca duritatea culturilor feminine este mult mai 'de otel' decat cea a culturilor masculine. Propovaduim despre noul tip de organizatie. Dar neglijam liderii care sunt in masura sa le conduca, si anume femeile", spune Peters.
In "noua economie", despre care vorbeste Tom Peters, organizatiile sunt mai flexibile, deschise spre comunicare si spre interactiunea umana. Daca nu o femeie, atunci cine poate sa dezvolte o asemenea cultura organizationala?
"Femeile sunt o sursa bogata, dar neglijata pana acum, de talent (in special un talent de lider). Puterea femeilor corespunde nevoilor de conducere ale Noii Economii, de aceea femeile ar trebui sa joace un rol imens in rezolvarea problemei talentului. Regulile Noii Economii sunt: Spune la revedere comenzii si controlului! Spune la revedere ierarhizarii! Spune la revedere locurilor deja fixate in ierarhie! Femeile improvizeaza mult mai mult si mai bine decat barbatii, sunt mult mai hotarate si apreciaza institutia mult mai mult decat omologii lor."
Departe de a fi partinitor, Peters este practic. Vede ocazia si o exploateaza. Plecand de la premiza ca femeile se pricep mai bine decat barbatii la stabilirea relatiilor, gurul managementului subliniaza ca ele sunt cele care ar trebui sa conduca domeniul vanzarilor.
In cartea sa Re-Imagine! Peters da ca exemplu o companie de vanzari care a dat lovitura in urma angajarii unui numar impresionant de femei.
"Baietii mei voiau doar sa il sune pe Marele Sef. Dar femeile cu care lucram erau dornice sa investeasca timp pentru a se infiltra cat mai adanc in organizatie. Ele isi formau relatii in organizatie incepand cu angajatii cei mai jos pe scara ierarhica. Pana sa il sune pe director, contractul era deja incheiat", povesteste Tom Peters experienta unuia dintre sefii companiei de vanzari din SUA.
Feminist convins? "Un feminist este acela care si-a vazut sotia ajungand in varful ierahiei... Sotia mea este CEO si arhitect sef al unei companii de mobila de succes din America", marturiseste Peters.
Il putem invinui atunci de...
Subiectivism? Cu siguranta nu. "Cateodata oportunitatea bate la usa. Dar, cateodata, este ca un berbec si trebuie sa te dai la o parte din calea sa. Scopul meu este performanta in afaceri si nu dreptatea sociala. Asa ca privesc succesul femeilor de afaceri printr-o lentila a performantei. Si ceea ce vad este o oportunitate. Aceasta oportunitate bate la usa... si nu va astepta mult sa ii deschizi."
Tom Peters va sustine in data de 14 martie la Hotelul JW Marriot din Bucuresti o conferinta de presa despre excelenta in afaceri, branding, inovatie si management.
Posteaza comentariu