Femeile sunt cei mai fideli si mai mari consumatori de bunuri si servicii. Noi hotaram ce e in tendinte, ce se cumpara si ce se arunca. Femeile trebuie sa se faca auzite in cadrul companiilor in care lucreaza, pentru ca, datorita lor, economia are de castigat miliarde de dolari. Unde asta? Cu siguranta in lumea lui Tom Peters, guru al managementului. Si daca ar fi sa ne luam dupa revista "Fortune", lumea in care traim este lumea lui Tom Peters.
De unde a pornit totul...
Cum se face ca un barbat este acela care constientizeaza rolul imens pe care il au femeile in cadrul economiei globale? In cartea sa, Re-imagine!, Tom Peters, denumit de "Los Angeles Times" parintele corporatiei post-moderniste, povesteste cum a ajuns el sa duca aceasta cruciada a femeilor.
"18 decembrie 1996. Femeia de afaceri Donna Carpenter si inca alte 30 de femei se afla intr-o sedinta... impreuna cu mine. Le ascult pe aceste femei de afaceri incredibil de puternice care povestesc cum nu au fost luate in seama. Cum au fost invizibile. Cum au fost tratate ca si cum nu aveau creier. De bancheri, de doctori si personalul medical, de dealeri de masini, de chelneri si de manageri de hotel... In trei ore scurte mi-am dat seama ca nu intelesesem niciodata. Ca nu am inteles niciodata ca nu intelegeam. De atunci, am devenit... un promotor galagios. Nu un promotor al drepturilor femeilor, deoarece multi altii au facut acest lucru mult mai bine decat l-as putea eu face. Un promotor al... Oportunitatii. Oportunitatea de a aduna miliarde de dolari numai in SUA. Singur... asta numai daca bancherii, producatorii de masini, proprietarii de hoteluri si furnizorii de servicii in sanatate ar intelege si ei... si ar incepe sa dezvolte servicii si produse cautate de femei si ar incepe sa le comercializeze intr-un mod apreciat de femei sau care macar nu le-ar ofensa... Piata femeilor este oportunitatea nr.1", sustine Peters.
Dupa ani de consultanta si analiza organizationala, Peters a ajuns la concluzia ca femeile sunt cei mai mari achizitionari de produse si beneficiaza cel mai mult de pe urma serviciilor existente pe piata.
"In cumpararea bunurilor de consum, 83 la suta sunt femei. Mobila de interior: 94%. Servicii de turism: 92%. Achizitionare de case: 91%. Electrocasnice: 51%. Masini: 60% - in aceasta ultima categorie, femeile au o influenta mare asupra a inca 30% din achizitiile facute de barbati", isi argumenteaza Peters teoria.
"Femeile si barbatii sunt diferiti"
Daca femeile sunt principalii cumparatori carora companiile li se adreseaza, atunci nu este normal ca o insemnata parte din angajatii organizatiilor
Posteaza comentariu