Criza laptelui şi a cărnii de cal. Cu ce rămânem şi ce mâncăm?

Cel mai enervant lucru în acest haos alimentar e faptul că oamenii sunt minţiţi. O dată cu dezvoltarea tehnologiei şi în legătură directă cu creşterea preţurilor, sunt ambalate feluri de

Cel mai enervant lucru în acest haos alimentar e faptul că oamenii sunt minţiţi. O dată cu dezvoltarea tehnologiei şi în legătură directă cu creşterea preţurilor, sunt ambalate feluri de mâncare despre care nu ştim mare lucru. Listele scrise mărunt pe spatele cutiei, de cele mai multe ori nu spun nimic consumatorului, dar, acum, s-a ajuns în situatia de a se vinde carne de cal etichetată drept carne de vită.

Şi nu e numai atât, industria alimentară s-a transformat într-o specie ciudată care pare a nu fi de pe această planetă.

Suntem îmbiaţi să mâncăm carne care nu conţine carne, lapte care nu are lapte, cartofi fără cartofi. De fapt, am ajuns să ne hrănim cu imitaţii ale produselor tradiţionale. Avem margarină vândută pe post de unt, avem soia vândută pe post de friptură şi chipsuri din făină cu urme de cartofi.

De fapt, marea problemă constă în faptul că marile companii încearcă să crească marja de profit pe spatele consumatorului.

O tendinţă naturală de altfel, dar pentru asta ar trebui să răspundem cu foarte multă conştiinţă socială. Dacă ne pasă ce mâncăm, hai să ne comportăm ca atare. Dar, de fapt, ca s-o spunem de-a dreptul, oamenii sunt mai degrabă interesaţi de preţ decât de calitatea produselor. Şi uite aşa se naşte un cerc vicios în care îşi face loc şi carnea de cal şi excesul de aditivi alimentari şi aflatoxina.

Nu numai în România sunt în desfăşurare scandaluri legate de calitatea alimentelor.

În toate ţările civilizate, mulţi dintre consumatori sunt îngrijoraţi de ce găsesc pe rafturile magazinelor. Această neîncredere nu va putea fi alungată fără o reglementare atât la nivelul autorităţilor naţionale cât al celor comunitare. Pe de altă parte, e important ca şi companiile producătoare să conştientizeze pericolul de a da faliment în cazul în care încrederea consumatorilor se prăbuşeşte.
Iar în aceste zile, exact un astfel de fenomen se petrece - fermierii şi companiile din industria alimentară înregistrează pierderi imense doar pentru faptul că au adus încrederea la un nivel minim.