Federaţia Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer din România (FABCR) a lansat cea de-a treia ediţie a campaniei "Un viitor fără pată!", un demers de educare şi informare a publicului larg, şi în special a tinerilor, cu privire la prevenirea melanomului. Şi în 2015 campania porneşte pe fondul unui comportament îngrijorător al românilor faţă de expunerea la soare, precizează federaţia, relatează Mediafax.
Astfel, potrivit studiului, 9 din 10 români nu au fost la un control dermatologic în ultimul an, deşi peste 50 la sută dintre aceştia sunt conştienţi de faptul că aluniţele pot reprezenta un pericol pentru sănătatea pielii.
Totodată, deşi evoluţia aluniţelor este un semnal de alarmă, iar atunci când este vorba despre sănătatea pielii celor dragi majoritatea obişnuiesc să le explice pericolele expunerii necontrolate la soare şi importanţa folosirii cremei pentru protecţie solară, românii, şi în special tinerii, nu obişnuiesc să îşi protejeze pielea atunci când se expun mai mult timp la soare sau când practică sport în aer liber.
Acestea sunt doar o parte din rezultatele chestionarului online "Cum se protejează românii de soare?", realizat de FABCR în luna iulie a acestui an. Eşantionul a fost compus din 550 de respondenţi, dintre care 158 cu vârsta cuprinsă între 18 şi 30 de ani şi 392 cu vârsta peste 30 de ani.
"Datele oficiale privind incidenţa melanomului malign arată că, în lipsa unor programe ample şi constante de educare şi prevenţie, atât în rândul tinerilor, cât şi al adulţilor, incidenţa melanomului malign creşte. Mai mult, chestionarul online privind comportamentul românilor atunci când se expun razelor solare şi modalitatea prin care aceştia aleg să se protejeze şi să îşi îngrijească pielea ne-a arătat o realitate îngrijorătoare. Şi în acest an, ne dorim să readucem în atenţia publicului importanţa unei informări complete despre factorii de risc şi metodele de prevenţie ale melanomului malign", a mai spus Irimia.