Aproximativ jumatate dintre consumatorii europeni nemultumiti de felul in care a fost tratata reclamatia lor initiala de catre un comerciant cer ajutorul unei parti terte, de exemplu o organizatie a consumatorilor sau un organism de reglementare. Exista in Europa aproximativ 700 de organizatii de tratament al reclamatiilor si cele mai multe dintre ele folosesc propriile clasificari, ceea ce face ca obtinerea unei imagini generale sa fie foarte dificila, chiar la nivel national. Ideea propunerii de astazi este de a se asigura organizatiilor din UE care inregistreaza reclamatii de la consumatori posibilitatea de a folosi o metoda de clasificare comparabila si de a raporta apoi Comisiei datele de care dispun.
Analiza datelor la nivel UE va reprezenta o modalitate importanta de evaluare a performantei diferitelor sectoare si piete nationale in relatia cu consumatorii si va oferi autoritatilor la nivel national si comunitar posibilitatea de a se orienta mai rapid si eficient catre pietele care nemultumesc consumatorii. Dupa inregistrarea si analizarea feedback-ului obtinut in urma consultarii, Comisia va recomanda versiunea finala a metodologiei. Clasificarea reclamatiilor va fi folosita de organizatii pe baza de voluntariat.
Comisarul european pentru protectia consumatorilor, Meglena Kuneva, a declarat: "Atunci cand un consumator decide sa isi asume stresul si efortul de a inainta o reclamatie, inseamna, de obicei, ca este vorba despre un caz serios. Un val de reclamatii similare poate fi un semnal clar ca o piata ii nemultumeste pe consumatori". Dupa care, doamna Kuneva a adaugat: "Prin metoda pe care o oferim astazi, dorim sa ne asiguram ca vocea consumatorilor nemultumiti se aude suficient de clar si suficient de repede atat in capitalele lor nationale, cat si la Bruxelles."
Sistem de clasificare a reclamatiilor la nivel UE
Comisia Europeana a dezvaluit astazi un proiect pentru o metoda de clasificare si raportare a reclamatiilor consumatorilor la nivel UE, invitand publicul sa faca observatii asupra propunerii. Numarul de reclamatii din partea consumatorilor este un indicator cheie al sanatatii pietei.
De TopSanatate
Posteaza comentariu