Se spune ca "aschia nu sare departe de trunchi", iar despre Miuccia Prada, o femeie nonconformista din prima linia a designerilor italieni, se poate spune ca are talentul in sange. Povestea "Prada", precum si cea "Gucci", incepe in productia de lux a gentilor de piele.
Bunicul ei, Mario Prada, a fondat o companie ce producea genti de voiaj din piele in 1913 in Milano, iar in 1958, mama Miucciei - Luisa - a preluat afacerea. Insa marca Prada, cum o cunoastem acum, se datoreaza in mare parte Miucciei Prada. La inceputul anilor '80, ea s-a hotarat sa se ocupe de afacerea familiei, iar in 1985, a lansat o noua linie de pantofi. Insa cea mai buna decizie a fost luata in 1989, cand a creat prima colectie pret-a-porter, asfel oferind lumii o mostra din "moda viitorului". Debutul Prada a fost urmat de lansarea colectiei pentru tineret, "Miu Miu", initiativa rasplatita cu un succes enorm. In 1995 a urmat lansarea liniei pentru barbati, "Prada Uomo" - o alta victorie instanta.
Miuccia Prada se ocupa de toate deciziile creative al companiei si a marturisit ca se ghideaza in general pe intuitie. Se spune ca este foarte pretentioasa cu fiecare detaliu al colectiilor ei. Se intampla cateodata ca un produs sa fie refacut de sute de ori pana atinge varianta cea mai apropiata de viziunea creatoarei. Sotul ei, Patrizio Bertelli este responsabil de partea comerciala a afacerii si de strategia de distributie.
Sofisticarea androgina poate defini stilul impus de Prada. Marea doamna a avangardei italienesti a marcat o aversiune fata de tot ce este in mod rigid prea feminin sau prea masculin. Rezultatele sunt foarte pure si rafinate. Interesul ei in tesaturi si arta combinarii lor a condus la reputatia impecabila a produselor distribuite. Sunt doua trasaturi distinctive care separa Prada de restul designerilor. Mai intai, surpriza de a regasi un material folosit intr-un contxt neobisnuit, apoi uimirea de a vedea cat de bine se potrivste. Se spune ca Prada este cel mai concret exemplu al unei noi forme de lux cu circuit inchis. In timp ce in anii '80, luxul era epatant, in zilele noastre acest termen a devenit mult mai discret, recunoscut numai de cunoscatori. Desi Prada evita culorile tipatoare si creatiile stralucitoare, produsele sunt desrise ca fiind confortabile, minimaliste si pline de gratie.Totusi, exceptia care confirma regula luxului subtil promovat de Prada, a facut-o o colectie de acum cativa ani care a comprimat tot ce a fost mai cidat in anii '70, de la culori pana la design... Insa, Miuccia a declarat: "Moda ar trebui sa fie distractiva si placuta, dar nu sa-ti conduca viata".
Prada si subtilitatea luxului minimalist
De Lavinia Gogu
Posteaza comentariu