Mai nou iubitii ne imprumuta cosmeticele pana ajung sa si le cumpere pe ale lor. Masculinitatea nu mai este definita de clasicul par pe piept, ci de lipsa lui? Tendinta barbatilor de a pune accent pe infatisarea lor nu a trecut neobservata, iar parerile, ca de obicei, sunt impartite.
O tendinta care ia amploare!
Acum cateva luni am primit cadou de la o prietena un tratament facial cu de toate. Ca sa ma amuz nitel le-am testat pe prietenul meu care ia in gluma cosmeticele si nu intelege necesitatea unor astfel cadouri. Dar, surpriza: dupa un peeling facial, nu-i venea sa creada cat de bine se simte.
Cuvintele lui au fost "Imi simt pielea aerisita". Asta m-a facut sa observ ca pana si cei mai sceptici barbati pot aprecia un peeling. Iar cei mai putin sceptici au trecut deja la epilare, manichiura, creme si lotiuni de corp.
Alina imi povesteste ca de cand s-a angajat, prietenul ei e mult mai atent cu infatisarea. Isi aranjeaza parul, isi da unghiile cu lac si a ramas suprinsa cand i-a cerut putin fond de ten pentru un cos.
Totusi, nu a fost dintotdeauna asa. Pana nu demult, un barbat se considera ingrijit la munca daca avea o camasa calcata cu guler curat...
Psihologul Gabriel Dinu explica conturarea acestei tendinte: "In vremurile noastre se pune accent foarte mult pe infatisare, cu tot ce implica asta, cum ar fi imbracamintea, igiena, coafura, manichiura, pedichiura, chiar si fiecare trasatura a fetei. Sigur ca aceasta tendinta este specifica femeilor, insa, avand in vedere ca femeile sunt admirate de barbati, gusturile barbatilor au fost educate in aceasta directie si a crescut preocuparea fata de sine a acestora".
Daca in prezent infatisarea conteaza, chit ca esti barbat sau femeie, este posibil ca din ce in ce mai multi barbati sa prinda obiceiul de a se aranja. "Este o tendinta fireasca si va prinde teren din ce in ce mai mare printre barbatii acestui secol", crede psihologul Gariel Dinu.
O tendinta controversata!
Acest fenomen care ia amploare este insa controversat. Barbatii care se ingrijesc peste medie au fost denumiti metrosexuali (cuvant folosit pentru prima oara in anii '90). In majoritatea definitiilor se spune ca metrosexualii sunt persoane de sex masculin care pun mult pret pe infatisare, au simt estetic, investesc timp si bani in imaginea lor. Si aproape de fiecare data se precizeaza ca acest cuvant nu are legatura cu orientarea sexuala (in ciuda asemanarii cu termeni ca "homosexual", "bisexual" sau "heterosexual").
Motivul pentru care un amic de-al meu ia in gluma cosmeticele si nu le-ar folosi nici in ruptul capului este ca nu ar vrea sa para... pe invers. Spune el: "Cu siguranta ar rade multi colegi de mine. M-ar intreba daca mi-am schimbat orientarea. Un barbat trebuie sa fie curat, sa aiba sosete negre la pantofi, dar de aici si pana la creme si frezuri complicate, e cale lunga. Nu ma reprezinta stilul asta, desi stiu ca la baza sta o idee preconceputa".