La începutul acestei luni, cântăreața a creat o postare în care folosește unul dintre filtrele de frumusețe ale aplicației și a atras atenția asupra așteptărilor nerealiste în materie de frumusețe pe care acestea le promovează.
În video, Demi pozează și zâmbește, dar textul inclus atrage atenția asupra detaliilor false create cu ajutorul filtrului de înfrumusețare. „Aceștia nu sunt ochii mei reali. Pielea mea nu este atât de netedă. Stai, am nevoie de un nas mai mic?!”, a scris vedeta în textul adăugat în postare. „Pot să arăta așa mereu?”, se întreabă cântăreața americană.
Filtrul folosit i-a subțiat nasul, i-a ridicat pomeții, i-a netezit tenul pentru a crea un aspect de piele perfectă și i-a mărit buzele, pentru a părea mai pline.
Este unul din miile de filtre care fac același lucru: distorsionează fața pentru a te face să arăți așa cum sunt standardele prezente de frumusețe, impuse de societate și în special de rețelele de socializare.La apariția primelor filtre, care au debutat odată cu aplicația Snapchat, acestea includeau opțiuni pentru a adăuga emoji sau pentru a te transforma în cățel, pisică sau alte imagini. Dar în prezent, „filtrele de frumusețe” au fost create cu scopul de a te face să arăți ca tine însăți, însă într-o variantă „îmbunătățită”.
Astfel de filtre ne fac să părem mai bronzate, slabe, cu anumite trăsături mai pronunțate și în același timp estompând imperfecțiunile pielii.
„Îi mulțumesc lui Dumnezeu că am conștientizat asta acum și îmi pare rău că le-am folosit pentru că realizez cât sunt de periculoase”, a mai scris Demi Lovato.
„Slavă Domnului că nu existau când aveam 13 ani... Cum ar putea adolescenții să învețe să se accepte când au de-a face cu astfel de prostii?”, a adăugat artista.Cântăreața americană nu este prima celebritate care denunță efectele nocive ale filtrelor folosite pe Instagram pentru a crea o imagine falsă și nerealistă asupra frumuseții. O influenceriță din Marea Britanie a declanșat o campanie pe Instagram prin care le încurajează pe femei să posteze imagini reale, neretușate cu filtre, pentru a demonstra cum arată, de fapt, frumusețea naturală.
Sasha Louise Pallari a lansat campania virală #FilterDrop, iar rezultatul a fost peste așteptări, reușind să schimbe legea în Marea Britanie. ASA, Agenția pentru Standarde în Publicitate, a dat o lege prin care interzice „exagerarea în mod înșelător a efectelor pe care un produs este capabil să le obțină”. Autoritățile au decis că filtrele nu ar trebui să fie folosite în reclamele de pe rețelele de socializare dacă exagerează efectele unui produs.
O altă campanie de succes apărută pe rețelele de socializare este #NormalizeNormalBodies, inițiată de o tânără care se confruntă încă din adolescență cu acneea și kilogramele în plus. Mik Zazon condamnă faptul că cele mai multe influencerițe și vedete folosesc filtre, anumite poziții și tehnici de editare pentru a crea o imagine falsă corpului. Ea le-a încurajat pe femei să posteze fotografii în care să-și expună „defectele”, care nu sunt altceva decât elemente complet naturale ale corpului uman, precum vergeturi, celulită sau colăcei.
Sasha Louise Pallari a lansat campania virală #FilterDrop, iar rezultatul a fost peste așteptări, reușind să schimbe legea în Marea Britanie. ASA, Agenția pentru Standarde în Publicitate, a dat o lege prin care interzice „exagerarea în mod înșelător a efectelor pe care un produs este capabil să le obțină”. Autoritățile au decis că filtrele nu ar trebui să fie folosite în reclamele de pe rețelele de socializare dacă exagerează efectele unui produs.
O altă campanie de succes apărută pe rețelele de socializare este #NormalizeNormalBodies, inițiată de o tânără care se confruntă încă din adolescență cu acneea și kilogramele în plus. Mik Zazon condamnă faptul că cele mai multe influencerițe și vedete folosesc filtre, anumite poziții și tehnici de editare pentru a crea o imagine falsă corpului. Ea le-a încurajat pe femei să posteze fotografii în care să-și expună „defectele”, care nu sunt altceva decât elemente complet naturale ale corpului uman, precum vergeturi, celulită sau colăcei.