Ineditul clasament a fost efectuat de ghidul digital de turism Jetpac, care a studiat peste un milion de fotografii "selfie", postate pe platforma online Instagram, informează cotidianul britanic Daily Mail, citat de Mediafax.
Fiecare fotografie analizată a primit un "scor al zâmbetului" (între 0 şi 100 de puncte). Astfel, a fost stabilit un indicator al fericirii pentru ţările din care proveneau persoanele care apăreau în respectivele imagini. Acest indicator al fericirii recomandă respectivele ţări pentru a fi vizitate de turişti, potrivit dailymail.co.uk.
Topul 10 al ţărilor în care oamenii zâmbesc cel mai mult în selfie-uri este dominat de ţările din America Latină.
Pe de altă parte, persoanele din Europa de Est zâmbesc mai mult în selfie-uri decât occidentalii, Macedonia aflându-se pe locul al 11-lea, iar Republica Moldova pe locul al 16-lea, acestea fiind urmate la mare distanţă de Luxemburg (locul 30) şi Irlanda (locul 31), notează ziarul citat.
Unele ţări europene cunoscute ca destinaţii turistice prin excelenţă s-au situat în partea inferioară a clasamentului: Marea Britanie a ocupat locul 66, Franţa, locul 75, iar Spania, locul 80.
Totodată, Thailanda, cunoscută drept "Ţara Zâmbetelor", a ocupat doar locul al 42-lea în acest clasament, la mare distanţă de ţara vecină, Laos, care s-a situat pe locul al 28-lea.
Pe ultimul loc în clasament se află Japonia (4,1 puncte din 100), care s-a situat pe locul 124, după Kuweit şi Coreea de Sud.
Aplicaţia de evaluare a zâmbetului este folosită de Jetpac pentru alegerea celor mai bune locuri pentru a fi vizitate de turişti, din oraşe din toată lumea, şi îi ajută pe oameni să găsească cele mai frecventate puncte de atracţie din locurile respective.
"Selfie" - autoportret fotografic realizat cu un telefon mobil şi publicat apoi online pe reţelele de socializare - a fost ales cuvântul anului 2013 de editorii Dicţionarelor Oxford, lucrări de referinţă ale limbii engleze, notează Mediafax.
Foto: AFP/Mediafax