Madonna - retrospectiva unui show total

Am fost, am vazut si am multe de povestit. Pentru acelea dintre voi care n-au avut ocazia sa prinda un bilet la concertul Madonnei, iata cum s-au desfasurat evenimentele, in cele mai mici detalii. Incep cu show-ul – stiu ca sunteti nerabdatoare – si revin apoi la drum si acces.
Am fost, am vazut si am multe de povestit. Pentru acelea dintre voi care n-au avut ocazia sa prinda un bilet la concertul Madonnei, iata cum s-au desfasurat evenimentele, in cele mai mici detalii. Incep cu show-ul – stiu ca sunteti nerabdatoare – si revin apoi la drum si acces.  

Show-ul


Momentul muzical al lui Paul Oakenfold a inceput exact la ora stabilita: 20.00, si s-a terminat cu 10 minute inainte de ora 21.00. Deja epuizati, cativa spectatori s-au asezat pe jos, in asteptarea marelui concert. Eh, era bine sa fi avut bilete la VIP, caci acolo am fi stat la tribuna, singura zona dotata cu scaune (in afara de cele 500 de mese si scaune pretinse de staff-ul Madonnei pentru a fi amplasate in culisele de 3500 mp!).

Diva, insa, s-a cam lasat asteptata. Sa fi ramas setata pe ora Europei de Vest sau o fi omis ca suntem inca pe orarul de vara? Nici vorba. Posibil ca maseurul personal sa nu-si fi terminat treaba ori cei mici sa nu fi fost usor de culcat in cabina dotata cu un pat "king-size".

Un soi de clovn, infasurat in folie protectoare si cu o casca de motociclist iesise pe scena, chipurile, sa incite lumea s-o aclame pe diva. Prezenta lui a trecut prea putin observata, dar cum se apropia deja ora 22.00, multimea incepuse sa se agite, sa fluiere, sa aplaude... poate-poate o incepe si spectacolul.

Intr-adevar, nu a apucat sa se faca ora 22.00, ca Madonna si-a facut aparitia pe fundalul unei numaratori inverse, avand proiectate pe cele 5+1 ecrane scenice si cele 2 laterale un sistem rolling ball si un cronometru. Intr-o explozie sonora si vizuala de efecte speciale, pe ritmul melodiilor “Candy Shop” si “4 Minutes” – care a devenit si laitmotivul show-ului, starul si-a facut aparitia intr-un costum negru de voal si paiete si a performat, pe un jilt de regina, un numar de cabaret, alaturi de o trupa de breakdance, de un hip-hoper si de trupa de backing-vocals ce prelua masiv din versuri, atunci cand Madonna isi camufla gafaielile.

Parea un inceput in forta, dar mai mult de dans, decat vocal, facandu-i pe unii sa se intrebe daca nu cumva face playback. Totusi, Madonna a recuperat rapid, ca si cum ar fi avut nevoie de o incalzire de cateva minute, lasand publicul sa-i asculte vocea live, fara greseala, raguseala ori lipsita de volum.

Sunetul a fost perfect si nimeni n-a putut sa mai spuna ca artistul nu poate performa din cauza sistemului de sonorizare. Pe langa cele 5 panouri amplasate central pe scena, decorul a fost intregit de o recuzita de efect: un panou de mixaj DJ, o masina retro alba, un ring de box, si, mai tarziu, un pian negru. Spectacolul a fost, practic, impartit in patru acte, dupa cum sugereaza si Wikipedia.com: Pimp - pe fundalul urban al anilor ’20, Old School-antren, remember Michael, Gypsy – melodii tiganesti, dans tiganesc si hora si Rave – o proiectie in viitor.

Proiectiile, in schimb, faceau tot show-ul, tinand practic locul fundalului si decorului, derulandu-se ametitor, fara intreruperi ori caderi de curent, fara abateri de la cursivitatea fireasca a show-ului.

S-au derulat, pe rand, imagini alb-negru al unui ins blocat intr-un lift; arabescuri descrise de dantele, corsete, voalete, masti negre ori jartiere (“Vogue”); o Madonna agresiva, in ringul de box ("Die Another Day"); cateva secunde cu chipul lui Britney Spears; schema ritmului inimii descrisa ca de o electrocardiograma (“Heartbeat”); remember-ul Michael Jackson, cu fotografii din copilaria acestuia (“Billie Jean”); lumini rosii completate de sunetul unei alarma antiaeriana; proiectii foto si video din clipuri mai vechi (“She’s Not Me”); imaginea unei siluete feminine culegand flori, pe fundalul pufului de papadie zburand spre un cer senin; ploaie, apa agitata, sugerand furtuna, dublate de sunete imitand tunetele, fulgerele si caderea picaturilor de ploaie (“Rain”); fluturi, sugerand linistea instalata dupa furtuna; o ploaie de licurici (“Devil Wouldn’t Recognize You”); imagini dintr-o satra, cu caravana de tigani, nelipsitii cai si imagini din satelit cu geografia Europei, stampile si cai ferate ("Miles Away"); o succesiune rapida de simboluri valutare, de portrete de dictatori (Hitler si Mugabe), de saraci si victime ale razboaielor, de militanti pentru pace, femei arabe cu drept de vot si imaginea triumfatoare a lui Barrack Obama (“Get Stupid”); proiectii grafice multicolore, de decibeli si boxe solicitate la maxim; simboluri religioase crestine, arabe sau iudaice, cu textul biblic al celor 10 porunci juxtapus; imagini in direct, pixelate, animatii si multiple arabescuri tip caleidoscop. La toate acestea, s-a adaugat un show de lumini, lasere si flash-uri.

27 August 2009
 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • maria pe 29 Aug 2009, 01:56
    concert

    Cred ca autoarea articolului este o fata foarte educata sau care citeste si aplica ceea ce scrie in Codul Bunelor Maniere (sau alte carti cu aceasta tema). A vorbit numai de bine despre un lucru mediocru, preferam sa fie realista decat politicoasa. As fi foarte curioasa daca ar avea aceeasi parere in cercul sau de prietene... Si eu am fost uimita ca atunci cand au aparut pe ecrane cuvintele "Game over" toata lumea s-a intors si s-a indreptat spre iesire de parca se terminase un film in aer liber si nu un concert. Pentru ca, dupa parerea mea, asta a fost: UN FILM FRUMOS. Accentul din articol cade pe faptul ca Diva nu a mai vrut sa reiasa pe scena, dar A MAI CHEMAT-O CINEVA!?!? Daca m-ar intreba cineva cum a fost concertul, as spune fara ezitare O.K., ca sa ma refer doar la spectacol, dar daca ar trebui sa vorbesc despre organizare (ceea ce in articol nu a fost amintit desi ni se promiteau cele mai mici detalii) mai bine nu!!! Insa cand pleci de la un concert al unei supervedete si sa spui ca show-ul a fost doar ok, mi se pare prea putin. Trebuia sa plec cu el in minte si sa am ce povesti si nepotilor. Dar acest concert nu mi-a starnit asemenea sentimente. Si da, romanii au avut dreptate sa o huiduiasca, pentru ca desi facem eforturi si derulam programe ca sa ii integram pe tigani, ei fac tot ce stiu ei mai bine, iar autoarea articolului care este romanca stie ce spun. Poate ne-am saturat si noi romanii de clieseele gen: "tiganii sunt discriminati. Asta ma face foarte trista." De parca ei ii pasa ce simtim noi romanii vizavi de acest subiect sau vreun roman ar trebui sa fie miscat ca diva este trista.... Cam asta gandesc eu.

    0
    0

  • A.M. pe 28 Aug 2009, 10:14
    Live deplorabil

    "Totusi, Madonna a recuperat rapid, ca si cum ar fi avut nevoie de o incalzire de cateva minute, lasand publicul sa-i asculte vocea live, fara greseala, raguseala ori lipsita de volum." Ei nu zau??? Toate ziarele au scris (ceea ce eu deja stiam si multi altii ar fi trebuit sa stie!!) k prestatia live a fost deplorabila, ea de fapt fiind o mare dansatoare!! Si normal k a facut si playback!! Doreati sa ne sperie si mai tare?! Probabil n-a placut unora criticile de ieri si azi s-a dorit indulcit evenimentul un pi. Eu una ma bucur k a venit si Madonna la noi si asa sper sa mai vina si alti mari artisti, mai artisti decat este ea!! Ea este doar o tipa f. inteligenta care a stiut exact ce si cum sa faca pt a ajunge la statutul de acum, un pic nemeritat as zice avand in vedere k sunt cantarete mult mai talentate decat ea si nu atat de faimoase. Dar chiar si asa, mie imi plac in ge. melodiile Madonnei, insa doar varianta pe CD, in nici un caz NU live!!!

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod