Studiu Google Fashion Shopping. Obiceiurilor românilor atunci când cumpără online

Cifrele studiului


90% dintre cei intervievați au achizitionat un articol sau accesoriu vestimentar în ultimele 6 luni. Cum?

- 77% au cumpărat direct din magazin
- 23% au cumpărat online, dintre care:

18% de pe laptop/desktop
3% de pe mobil
2% de pe tabletă

De ce se cumpără articole sau accesorii vestimentare?

67% pentru înnoirea garderobei
33% pentru un eveniment/ocazie
20% să fie în trend / să urmeze cele mai recente tendințe de fashion
18% pentru a se recompensa
14% pentru promoții

Cumpărătorii online sunt mai atenți la trenduri și promoții:

30% cumpără pentru a urma tendințele și 24% cumpără motivaţi de promoții

Peste 80% dintre cumpărătorii de articole sau accesorii vestimentare sunt indeciși în privința brandului pe care îl vor alege atunci când se apucă de cumpărături.

Top surse de informare ale cumpărătorilor de produse și accesorii vestimentare:

78% magazinele de haine
68% internet (60% pentru offline shoppers și 94% pentru online shoppers)
52% familie, prieteni, colegi

3 din 5 cumpărători de articole fashion caută atât informații online, cât și vizitează magazinele:

83% caută online înainte de a merge la magazin
18% caută online în timp ce sunt în magazin
58% caută online după ce au fost în magazin

8 din 10 cumpărători de articole fashion vizitează site-uri de articole vestimentare atunci când vor să cumpere:

45% intră pe 2-4 site-uri
31% intră pe mai multe de 5 site-uri
7% intră pe un site
17% nu vizitează site-uri

În medie, cumpărătorii intră de 3 ori pe un site înainte de a decide ce să cumpere.

Numărul de vizite pe site-uri:

23% o vizită
32% 2 vizite
39% 3-4 vizite
7% mai mult de 5 vizite

6 din 10 cumpărători au nevoie de până la o săptămână de la prima căutare până realizează achiziția:

26% mai puțin de o zi
40% între o zi și o săptămână
17% 1 - 2 săptămâni
16% mai mult de 2 săptămâni

Motivele care determină cumpărătorii de fashion să achiziționeze online:

57% livrare la domiciliu
54% rapiditate
53% prețuri mai bune
50% disponibilitate oricând
50% experiență pozitivă
41% evită aglomerația

41% caută online și cumpără offline. De ce:

61% vor să probeze produsul înainte de a-l cumpăra
38% nu erau siguri de material
28% Nu știau ce măsura să aleagă
32% Prețuri mai bune în magazin
40% Online e mai ușor să compari prețurile

Jumătate dintre cei care caută informații online despre articole vestimentare o fac de pe mobil.
Cel mai des dispozitivele mobile sunt utilizate după-amiază, după ora 5. Ce se caută de pe mobil:


informații despre caracteristicile produsului (51%)
compară prețuri (60%)

1 din 3 cumpărători (34%) se uita la video-uri online pentru a se informa. Cum descoperă aceste clipuri:

Motoare de căutare (23%)
Social media (22%)
Paginile magazinelor (11%)
Paginile brandurilor (11%)

SURSA: Google România (studiu MillwardBrown România)

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod