Studiu Google Fashion Shopping. Obiceiurilor românilor atunci când cumpără online

De ce, cum și de unde cumpărăm articole și accesorii vestimentare, dar, la fel de important, cum le căutăm și le alegem. Acestea sunt cele mai importante întrebări la care a încercat să răspundă studiul “Fashion shoppers” al Google, realizat de MillwardBrown, care și-a propus să analizeze comportamentul cumpărătorilor de produse vestimentare și cum folosesc mediul online în acest proces.

Principalul motiv pentru cumpărarea de  produse și accesorii vestimentare/fashion este reînnoirea garderobei - înlocuim un articol pe care nu-l mai folosim sau nu ne mai place. Două treimi dintre respondenți au indicat acest lucru. Nu doar nevoia este determinantă: o treimi cumpără pentru diferite ocazii, 1 din 5 pentru a urma tendințele modei, iar 14% sunt motivați de promoții.

Marea majoritate (80%) dintre cumpărătorii de produse de tip fashion sunt indeciși în privința brandului când încep să caute.

Principalele sursele de informare sunt, în ordine, magazinele de haine (78%), internetul (68%), familia și prietenii (52%). În general, internetul și magazinele merg mână în mână: 3 din 5 cumpărători se informează atât online, cât și în magazine, online-ul fiind utilizat în principal pentru informații despre produse și comparare de prețuri. Dintre participanții la studiu, 41% caută online, iar apoi cumpără offline.

Jumătate dintre căutările online, de pe mobil


Site-urile de articole vestimentare și fashion o destinație predilectă pentru cei care vor să cumpere astfel de produse. Cât timp petrec online cei interesați de articole fashion pe astfel de pagini? Aproape jumătate (45%) vizitează între 2 și 4 astfel de site-uri, iar o treime intră pe mai mult de 5 site-uri.

În medie, cumpărătorii intră de 3 ori pe un site înainte de a se decide asupra a ceea ce vor să cumpere. Ca timp, majoritatea cumpărătorilor (6 din 10) au nevoie de până la o săptămână de la prima căutare până realizează achiziția.

Pentru căutare sunt utilizate tot mai mult dispozitivele mobile: una din două  persoane care caută online informații despre produsele fashion o fac de pe mobil. Ce caută: compară prețuri (60%) și citesc informații despre produse (51%). De asemenea, o treime dintre cei interesați de articole vestimentare și accesorii fashion urmăresc video-uri online, în general pentru a obține informații generale despre produs, a vedea caracteristicile și comparație.


Studiul a fost realizat la finalul anului 2014, pe un eșantion de 800 persoane, bărbați și femei, cu vârste între 18 si 54 ani, din zona urbană, utilizatori de internet, care au căutat/cumpărat produse vestimentare și accesorii de modă în ultimele 6 luni (90% au cumpărat, 10% doar au căutat). Majoritatea (77%) au cumpărat în magazin, iar 23% au cumpărat online.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod