Pentru al treilea an consecutiv, Lidl România își implică activ clienții în sprijinirea persoanelor vulnerabile, prin organizarea unei noi campanii de colectare de alimente în perioada sărbătorilor de iarnă, în parteneriat cu Federația Băncilor pentru Alimente din România. Prin această acțiune, clienții Lidl pot dona alimente până pe 28 decembrie, în 171 de magazine Lidl din 75 de orașe, pentru beneficiarii celor 9 Bănci Regionale pentru Alimente din: București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați. Campania de colectare de alimente este a patra acțiune de acest tip desfășurată de Lidl și Federația Băncilor pentru Alimente din România, clienții Lidl donând prin toate aceste inițiative un total de 58,7 tone de alimente care au ajuns la peste 22.000 de persoane din comunități vulnerabile.
Potrivit unui studiu recent ONU, publicat în martie 2021, în România, risipa de alimente reprezintă o problemă socială majoră: românii aruncă anual peste 70 kg de alimente / locuitor, în timp ce aproape 5 milioane de persoane trăiesc la limita sărăciei şi au dificultăți în asigurarea hranei. În plus, dintre toate țările UE, România a înregistrat cea mai mare rată a copiilor expuși riscului de sărăcie sau excluziune socială în 2020 – 41,5%.
Lidl România continuă să sprijine comunitățile vulnerabile, printr-o nouă campanie de colectare de alimente, desfășurată până pe 28 decembrie, în 171 de magazine Lidl din 75 de localități. Prin această acțiune, clienții pot dona produse alimentare neperisabile, în cutiile special amenajate cu sprijinul FEPRA, la ieșirea din magazine, după casele de marcat. Aceste produse vor fi preluate de către Băncile pentru Alimente și distribuite mai departe beneficiarilor finali, în preajma sărbătorilor de iarnă. La această ediție a campaniei de colectare participă toate cele 9 Bănci Regionale pentru Alimente din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați.
Produsele care pot fi donate de către clienți sunt semnalizate la raft în magazinele Lidl participante. Aceste alimente fac parte din categorii neperisabile, care nu necesită o temperatură specială de păstrare, precum: alimente de bază (ulei, făina, zahăr, orez, condimente, ingrediente de copt), conserve de legume, conserve de carne, conserve de fructe, paste făinoase, sosuri, lapte UHT (care se păstrează la temperatura camerei), produse de patiserie ambalate, biscuiți, cafea, ceai, semințe, nuci și fructe uscate, ciocolată, dulciuri, dulceață și gemuri. Lista completă a magazinelor participante poate fi consultată aici.
Pentru a contribui activ la reducerea risipei alimentare și la combaterea sărăciei, Lidl a sprijinit înființarea primei rețele de Bănci pentru Alimente din România care funcționează după modelul Federației Europene a Băncilor pentru Alimente (FEBA). În acest context, în completarea sprijinului financiar și donațiilor constante de produse alimentare și non-alimentare pe care compania le face în mod direct, Lidl România, împreună cu Federația Băncilor pentru Alimente din România, organizează colecte de alimente prin care și clienții pot sprijini persoanele vulnerabile. Bătrânii, copiii și adulții în prag de sărăcie sau persoanele cu dizabilități sunt câteva dintre categoriile defavorizate care se vor bucura de sprijin prin intermediul acestui proiect.
Campania de colectare de alimente organizată până pe 28 decembrie 2021 este a patra acțiune de acest tip desfășurată de Lidl România și Federația Băncilor pentru Alimente. Prin intermediul colectelor, clienții Lidl au putut dona alimente destinate persoanelor vulnerabile, beneficiari ai rețelei, în perioada sărbătorilor de iarnă sau sărbătorilor pascale. Astfel, începând cu decembrie 2019, în cadrul edițiilor de colectă de alimente, clienții Lidl au donat în total 58,7 tone de alimente, care au fost distribuite către aproximativ 22.000 de persoane din comunități vulnerabile.
Combaterea risipei alimentare în cifre - 2021
Prima rețea națională de Bănci pentru Alimente organizată după modelul FEBA are în prezent 9 filiale active în București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați. În primele 10 luni ale lui 2021, rețeaua Băncilor pentru Alimente a redistribuit peste 2.900 tone de produse alimentare colectate de la companiile partenere rețelei, care au fost distribuite către 136.000 persoane beneficiare din categorii vulnerabile.
Lidl România este partener fondator al tuturor Băncilor pentru Alimente din rețeaua națională. Retailerul și-a asumat să susțină financiar costurile pentru începerea activității în fiecare Bancă Regională înființată și o parte din costurile de funcționare, dar și să contribuie la dezvoltarea infrastructurii pentru o asemenea rețea. Din martie și până acum, pentru îndeplinirea misiunii rețelei, Lidl a donat 200 de tone de alimente. De la începutul parteneriatului din 2016 și până în acest moment, retailerul a investit peste 4.670.000 lei în dezvoltarea rețelei de Bănci pentru Alimente din România.
Despre Lidl
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent aproximativ 11.550 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 30 de țări.
Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.
În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.
Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați: