Cum te pui in valoare la interviul de angajare?

Perseverenta si rabdarea par sa-ti fi fost rasplatite. Dupa ce ai trimis cateva zeci de CV-uri si scrisori de intentie, ai primit telefonul prin care esti anuntata ca esti invitata la interviu.

Perseverenta si rabdarea par sa-ti fi fost rasplatite. Dupa ce ai trimis cateva zeci de CV-uri si scrisori de intentie si ai completat numeroase formulare standard, ai primit telefonul prin care esti anuntata ca aplicatia ta a fost considerata interesanta pentru profilul postului respectiv si esti invitata la interviu. Prima batalie a fost, asadar, castigata... dar stii cum se spune, mai e mult pana departe.

Pasul urmator este, fireste, acela de a te pregati pentru discutia respectiva. Nu voi mai intra in amanunte referitoare la punctualitate, adoptarea unei tinute clasice, in culori neutre, sau minima documentare prealabila referitoare la compania respectiva.

Acestea sunt aspecte elementare, pe care ne este destul de usor sa le avem in vedere.

Adevarata provocare intr-un astfel de context este sa ai abilitatea de a te pune in valoare. Insa, dupa cum spune o binecunoscuta zicala, "Teoria ca teoria, dar practica ne omoara". In asemenea situatii, te gasesti adeseori sub imperiul emotiilor; de aceea, ti s-ar putea intampla sa nu fii in masura sa dai tot ceea ce este mai bun. Si, din pacate, nu ai decat aproximativ o jumatate de ora la dispozitie pentru a-l convinge pe angajator ca esti persoana de care are nevoie.


Andreea Dumitrache, PR specialist Petrom, atrage atentia asupra faptului ca trebuie sa fii sincera, chiar daca dorinta de a te evidentia este, firesc, foarte mare: "Ca in orice act de comunicare, in cadrul unui interviu se transmit informatii. Trebuie sa transmiti informatii cat mai corecte si originale despre tine, sa iti constientizezi calitatile si sa mizezi pe acestea. Spre exemplu, daca stii ca te descurci bine in situatii limita si ca dai randament cand lucrezi sub presiune, spune acest lucru.
Nu insista insa pe atribute pe care nu le posezi, chiar daca acestea 'suna' bine. Prezinta-te intr-un 'ambalaj' atractiv pentru 'cumparator', dar nu fals".

Esential este modul in care te "programezi" tu insati pentru momentul respectiv. Gandirea pozitiva si increderea in tine sunt necesare, dar cu siguranta nu si suficiente. Astfel, site-ul career-intelligence.com iti recomanda sa te consideri ca fiind un produs pe care tot tu il vinzi. "Daca ati lucra in vanzari si ati incerca sa vindeti un anumit produs, este de la sine inteles ca mai intai ati face un studiu, astfel incat sa puteti convinge potentialul client ca oferta dumneavoastra este cea mai in masura sa raspunda necesitatilor sale.", noteaza sursa mentionata.