Ai putea incerca sa iti notezi aceste aspecte si sa incerci sa vorbesti despre fiecare dintre ele, asa cum ai face-o la interviu (in fata oglinzii sau rugand pe un prieten sa faca pe "avocatul diavolului"). Avantajul este ca, pe parcursul interviului, iti vei gasi mai usor cuvintele, nu vei repeta ideile si vei sti sa iti structurezi discursul. De asemenea, o alta idee ar fi sa selectezi trei dintre cele mai importante realizari profesionale pe care le-ai avut pana la momentul respectiv si sa iti faci notite pe marginea fiecareia dintre ele.
Adaptat la context, avantajul unic de vanzare consta in abilitatea de a specula momentul si de a-ti reliefa calitatile, gestionand insa cu atentie situatia. Cu siguranta, nu e cazul sa fii modesta; daca stii ca esti foarte priceputa intr-o anumita privinta, spune, pur si simplu, acest lucru. Nu iti minimaliza meritele in formulari precum "Cred ca m-as descurca foarte bine..." sau "Probabil as fi in masura sa...". Evita conditionalul optativ si cuvintele care denota incertitudine ("probabil", "cred"...). Fii tu insati convinsa ca esti cea mai buna.
In timpul "confruntarii" propriu-zise...
Vorbeam adineauri despre constructia discursului. Bineinteles ca nu se pune problema vreunei probe de oratorie; dar aceasta nu inseamna ca pauzele in exprimare, ezitarile sau multiplele repetitii vor face o impresie prea buna. Si nici frazele bombastice.
Spre exemplu, la clasica intrebare "In opinia dumneavoastra, ce anume va recomanda pentru acest post?", poti oferi un raspuns simplu, dar elocvent: doua-trei argumente prezentate pe scurt si o concluzie din care sa rezulte faptul ca esti la curent cu solicitarile pe care le implica functia respectiva.
"Atitudinea trebuie sa fie relaxata. Ceea ce ar fi bine sa transmiti prin limbaj nonverbal este: 'Sunt o persoana experimentata, o profesionista, stiu de ce aveti nevoie si va pot oferi, uitati ce am realizat, am calitatile necesare. Increderea in sine se vede si se transmite si interlocutorului", precizeaza Andreea Dumitrache.
Pe de alta parte insa, in acest punct ar putea aparea o alta capcana, asupra careia site-ul karriere.de atrage atentia. "Orice candidat care doreste sa ii fie apreciate calitatile ar trebui sa evite exprimari de tipul 'Nu vreau sa ma laud, dar...', sau 'Fara a dori sa par ingamfat, tin sa va spun ca...'. In felul acesta, se va boicota singur". Altfel spus, nu vorbi despre tine si realizarile tale cu aerul ca iti ceri scuze.
Una dintre cele mai frecvente intrebari, care, de multe ori, pune candidatii in incurcatura, este: "Unde te vezi peste 5 ani?". "Incearca sa dai un raspuns diplomatic. De pilda, spune ca esti constienta de faptul ca nu se pot obtine rezultate deosebite decat prin efort sustinut si ca, raportandu-te la provocarile pe care functia si organizatia ti le vor aduce, iti vei seta 'tinta'.", iti recomanda Andreea Dumitrache.
O ultima precizare: nu il privi pe omul din spatele biroului ca fiind un inamic pe care trebuie sa il invingi. Gandeste-te ca a fost si el in postura ta si ca, in functie de parcursul sau profesional, ar mai putea fi la un moment dat. Abordeaza interviul cu toata seriozitatea, vorbeste si comporta-te astfel incat, la final, sa fii convinsa ca nu ai fi putut face mai mult.
Posteaza comentariu