Oricat de constiincioasa ai fi si oricat de mult te-ai stradui sa te achiti de sarcinile care iti revin, cateodata nu reusesti. Poate ca nici nu este vina ta, ci doar intervin circumstante nefavorabile. In definitiv insa, nimeni nu este scutit de greseala. Nu trebuie sa faci o tragedie din asta, dar, cu siguranta, nu este cazul nici sa tratezi lucrurile cu prea mare usurinta. Cu atat mai mult cu cat, foarte probabil, ti se vor aduce reprosuri pentru greseala pe care ai facut-o.
Ei bine, tocmai despre acest lucru ne-am propus sa discutam.
De acord ca nu este deloc usor, dar ar trebui sa consideri aceasta situatie ca fiind o oportunitate din care ai putea invata ceva.
Unul dintre cele mai importante aspecte il constituie motivul pentru care ai gresit. Altfel spus, este bine sa tratezi si cauza, nu numai efectul (asa cum se intampla, de obicei, in asemenea situatii). Ce s-a intamplat? Ai fost suprasolicitata si nu ai reusit sa te incadrezi in termenul de predare al vreunui material? Ti-au lipsit niste informatii esentiale si nu ai stiut de unde sa le obtii? Lipsa de experienta si-a spus cuvantul?
Oricare ar fi explicatia, aceasta va fi data pe un ton ferm, dar coborat. Ai fost chemata pentru a ti se explica niste lucruri si pentru a lamuri o situatie, nu pentru a fi pedepsita - chiar daca, in prima faza, asa ar putea parea. "Intr-un astfel de caz nedorit, nu sta 'cocosata' si nu adopta o atitudine umila. Cand ti se face observatie, priveste persoana respectiva drept in ochi, recunoaste franc si relateaza succint ceea ce s-a intamplat. Nu te pierde in amanunte si nu da explicatii suplimentare, decat daca acestea iti sunt solicitate.", iti recomanda Andreea Dumitrache, PR specialist Petrom.