Asculta cu atentie ceea ce ti se spune si fii pregatita sa prezinti cateva modalitati cu ajutorul carora poti remedia situatia. Cere-ti scuze in cuvinte putine si arata ca ai inteles ce s-a intamplat si unde ai gresit. Pentru sef, este important sa vada ca iti insusesti observatiile facute.
Site-ul ezinearticles.com iti recomanda sa nu pui atat de mult accent pe reprosurile care ti se fac (fara ca acest lucru sa insemne ca nu ti-ar pasa!) si sa te concentrezi mai mult pe aspectele pozitive, constructive. Poti trage invataminte din asemenea situatii, pentru ca, de cele mai multe ori, critica este insotita de recomandari care iti pot fi de un real folos in viitor.
Este ceea ce te sfatuieste si Andreea Dumitrache: "Discutia ar trebui sa se canalizeze nu pe ceea ce s-a intamplat, pentru ca, oricum, faptele nu mai pot fi schimbate. Sigur ca se analizeaza problema, dar angajatul trebuie sa depaseasca momentul si sa prezinte solutii valabile".
Unul dintre cele mai importante aspecte, in context, este sa intelegi ca iti sunt criticate faptele si deciziile, si nu tu, ca persoana. Cateodata, pe fondul atmosferei tensionate, ai putea fi tentata sa crezi ca este vorba despre o chestiune personala. Cel mai adesea, nu este cazul si nu ar trebui sa te lasi dusa de val. Si nu inseamna ca, daca ai facut o greseala, esti incompetenta si nu ai merita sa ocupi postul respectiv. Nu lasa acest incident sa iti afecteze stima de sine.
Exista si situatia cand esti pe nedrept criticata. Site-ul professionalcounselling.co.uk iti sugereaza ca, intr-un astfel de caz, sa-ti pastrezi sangele rece si sa soliciti mai multe informatii, pentru a clarifica lucrurile si a avea ocazia sa-ti sustii punctul de vedere. Daca atmosfera este foarte incordata, este de preferat sa soliciti amanarea discutiei. Nu pentru mult timp, dar, daca stii sigur ca esti nevinovata, nu-ti fie teama. Ai tot dreptul sa nu te lasi "pusa la zid" pentru o greseala care nu iti apartine.
Posteaza comentariu