Cat de mult te ajuta inteligenta emotionala in afaceri

Se pare ca inteligenta emotionala este unul dintre principalii factori de succes. Si ca datorita acestei inteligente putem sa ajungem sa ne traim viata pe care ne-o dorim, o viata plina de succese, plina de relatii armonioase cu cei de langa noi, implinita prin realizarea tuturor dorintelor si viselor noastre.



Inteligenta emotionala reprezinta capacitatea noastra de a ne gestiona emotiile, insa o definitie mi-a placut mai mult: "este acel factor hotarator care ne face sa ne apucam sa facem limonada, cand viata ne-a oferit lamai, in loc sa ne autoirosim in amaraciune".

Exista o legatura stransa intre comportament, sentimente si performanta. Ganditi-va cum va comportati cand rochia preferata tocmai v-a fost patata de copilul vostru sau cum e cand "va taie cineva fata" cand conduceti.

Treceti de la o simpla enervare pana la "furia la volan", nu-i asa? Sau cum a fost cand ati pierdut ultima licitatie, desi credeati ca firma pe care o conduceti este favorita? Sau cand unul dintre angajati a venit si v-a multumit din toata inima pentru toate lucrurile bune pe care le faceti pentru echipa. Mai mult ca sigur ca de aceasta data cuvintele lui au avut o influenta pozitiva asupra voastra.

Este adevarat ca sentimentele pe care le incercam in astfel de situatii difera de la persoana la persoana, ca sunt si in functie de circumstante sau chiar de dispozitia in care sunteti atunci. Dar un lucru este cert: sentimentele noastre pot fi influentate de comportamentul celorlalti.

Si bineinteles, performantele noastre pot fi influentate de sentimente.
Amintiti-va cum rezolvati anumite lucruri de pe lista voastra de prioritati zilnice, daca aveti vreo problema cu copilul, sau cum va comportati, daca, de exemplu, echipa de baschet din care face parte si baietelul vostru tocmai a iesit campioana nationala. Mare diferenta in rezultate, evident! Supararea poate duce cateodata la furie, iar sub aceasta stare de spirit, incepem sa facem mai repede lucrurile pe care le facem de obicei, dar nu neaparat si mai bine. Sau, sub o stare depresiva, suntem tentate sa lasam treburile de-o parte si sa ne inecam in amarul nostru.

Este evident, si in acest caz, ca mai repede, mai bine si cu mai mult entuziasm ne rezolvam problemele de business, oricat de grele ar fi, daca emotiile si sentimentele noastre sunt pozitive.

Avem intotdeauna de castigat daca intelegem ca emotiile au un mare efect asupra comportamentului nostru.
Cu cat veti putea sa va influentati in bine reactiile emotionale, cu atat mai mult efectul asupra performantelor voastre va fi mai bun. Fiecare dintre noi are propriile motive pentru care ar vrea sa fie mai atenta la comportamentul emotional: poate vreti sa fiti mai performanta, poate vreti sa aveti relatii armonioase cu subordonatii, poate vreti pur si simplu sa fiti multumita cu ceea ce vi se intampla.

De vreme ce, cateodata, ne stapanim emotiile pentru ca trebuie, pentru ca vrem sa avem rezultatele pe care le-am amintit mai sus, nu ar fi mai bine daca am face acest lucru, nu pentru ca ar trebui, ci pentru ca ar incepe sa ne faca placere sa ne intelegem emotiile si sa ne simtim astfel mai sigure pe reactiile si comportamentul nostru, si nu in ultimul rand, pe performantele noastre?!

Si, asa cum sentimentele si performantele noastre sunt influentate de comportamentul celorlalti, asa putem si noi sa ii influentam pe ceilalti in bine sau in rau.
Ramane la alegerea noastra daca cultivam incredere, respect, sinceritate si un mediu de lucru performant in business-ul pe care il conducem sau daca cultivam inflexibilitatea, negativismul sau controlul excesiv.

Amintiti-va insa intotdeauna ca toate sentimentele si comportamentele pe care le afisam ne vor intoarce exact rezultate pe masura. Asadar, ce veti alege, incepand din acest moment?