Are 26 de ani si in 2005 si-a deschis propria firma de consultanta in imagine, comunicare si relatii publice, PRwave INTERNATIONAL. Violeta Loredana Pascal este pasionata de relatiile publice si crede in calitatea si personalizarea serviciilor pentru fiecare client in parte.
In aprilie 2005 a lansat PRwave – primul site din Romania dedicat in totalitate imaginii, comunicarii si relatiilor publice pentru afaceri si expertizei in aceste domenii. Odata cu el a lansat si serviciul inovativ de PR integrat – campanii de relatii publice, imagine si comunicare online complete derulate prin intermediul site-ului.
Din 2006, prin intermediul cursului de Relatii publice in afaceri tinut la AcademiadeAfaceri.ro., si-a pus cunostintele si experienta la dispozitia tuturor celor interesati.
Anul acesta a adus lansarea oficiala a PRwave Directory - director complet pentru PR si domenii conexe.
Am stat de vorba cu ea pentru a afla care a fost reteta succesului ei.
Cand ai avut prima tangenta cu domeniul?
Probabil ca sunt printre norocosii care au avut ocazia sa afle despre frumosul si provocatorul domeniu al relatiilor publice inca din scoala generala, intr-un moment in care facultatea de profil abia aparea ca proiect post-universitar la noi in tara. Sunt ani buni de atunci - eram in clasa a VII-a...
Cand se intampla asta?
Prin '94-'95. Apoi a urmat liceul - care m-a ajutat mult si a contribuit la formarea in directia comunicarii - si evident facultatea de profil, moment in care am aflat mai multe despre PR.
Ce ne poti spune despre ceea ce faci acum?
De peste 3 ani de zile sunt la PRwave INTERNATIONAL, agentie de relatii publice si consultanta in imagine si comunicare. Am avut ocazia ca in acest timp sa colaborez cu numerosi clienti din domenii diverse, sa cunosc oameni de la care am invatat cate ceva. Am reusit, studiind permanent si ce se intampla la nivel international si care sunt tendintele in domeniu, sa si oferim servicii de calitate.
Tot de peste 3 ani de zile exista si PRwave - primul website in totalitate dedicat expertizei in imagine, comunicare si relatii publice. Este un proiect ce a aparut dintr-o necesitate - resimtita de juniorul dintr-o agentie care nu avea niciun punct de reper la noi in tara. PRwave a crescut in timp si a ajuns acum sa aiba numeroase rubrici, sa ofere stiri actualizate permanent, articole, studii de caz, un loc pentru discutii, evident si concursuri. Avem si recomandari de carti - recenzii pe care noi le redactam.
Incercam mereu sa fim cu un pas inainte si sa oferim lucruri interesante - asa se face ca anul acesta site-ul s-a imbogatit cu rubrica de Resurse care, la nivel de continut, este extrem de complexa si in continua completare. Anul acesta am lansat oficial si PRwave Directory - un alt proiect in care credem si care speram sa devina o resursa completa pentru afaceri.
Predau in paralel si un curs de PR pentru afaceri la AcademiadeAfaceri.ro - si scriu des si pe blog . Se poate spune asadar ca acum reusesc sa imbin utilul cu placutul. Imi place nespus sa vad PRwave dezvoltandu-se, sa cream strategii si sa avem rezultate pentru clientii reprezentati pe parte de PR si comunicare de noi si sa impartasesc din ceea ce stiu la curs.
Ce ai facut inainte de PRwave?
In anii de dinaintea PRwave am avut cateva colaborari interesante: am scris cronica literara, am vazut ce inseamna PR in unele institutii de stat sau cu specific aparte (gen Institutul Francez din Bucuresti), am lucrat in agentii sau pe unele proiecte. Am pus insa mare accent si pe facultate, am incercat sa imi completez cunostintele si in momentul in care am simtit ca e cazul sa fac un pas inainte a aparut PRwave.
De ce PR?
Multi se gandesc cu atentie ce vor sa devina in viata. Acesta a fost si cazul meu - tinand cont de aptitudini, de felul de a fi si de oportunitatile prezente la momentul acela.
Crezi ca acest domeniu e mai mult pentru femei?
Chiar am avut acest subiect ca tema a unui concurs pe PRwave - si au fost multe raspunsuri si argumente in favoarea tuturor posibilitatilor. Pare, intr-adevar, a fi o meserie pentru doamne - pentru ca pare ca totul se rezuma la a discuta cu ceilalti si se considera ca doamnele sunt mai potrivite. Sunt desigur si domnisoare/doamne care incurajeaza acest lucru si care pot fi irezistibile cand discuta cu cineva. Cu siguranta insa PR-ul adevarat inseamna mult mai mult decat atat; si tot in mod cert si domnii pot purta discutii incununate de succes - dupa cum o dovedesc toti domnii ce activeaza in domeniu.
Relatiile publice implica numeroase activitati - complexe si interesante - care pot fi realizate cu succes si de domni si de doamne.
Ce te-a facut sa iei totul in mainile tale si sa incepi propria afacere?
Mi-am dorit in primul rand sa pot avea timp sa lansez si apoi sa dezvolt site-ul PRwave. Evident ca a fost necesar sa existe si o modalitate din care sa apara suportul financiar necesar proiectului. Lucrurile au venit firesc - primul contract - si apoi, incet-incet - s-a dezvoltat totul. Consideram ca in fiecare zi mai facem un pas.
Cum arata o zi de munca?
Si in acest caz depinde de locul de munca si de pozitia ocupata in cadrul companiei. Sunt locuri care solicita mai putin si activitatile sunt restranse si altele in care nu stii cand a zburat timpul. Zilele includ activitati diverse de la intalniri si pana la crearea de strategii. Tocmai aici este frumusetea: zilele nu se aseamana, activitatile sunt diverse si rezultatele vizibile.
Cati oameni coordonezi?
Aici depinde foarte mult de situatie, intrucat in PR se poate spune ca, atunci cand lucrezi in agentie, ai pe de o parte colegii de coordonat, insa si diversele servicii externalizate sau furnizorii trebuie coordonati ori chiar unele persoane din cadrul companiilor-client. PRwave INTERNATIONAL este o agentie mica, in acest moment.
Ce iti trebuie pentru a reusi in PR?
Sunt destul de multe elemente care sunt necesare in aceasta activitate. Este de dorit ca persoanele sa fie organizate, sa aiba viziune de ansamblu dar sa acorde atentie si tuturor detaliilor (care pot aduce succesul sau insuccesul unor activitati); conteaza foarte mult si modul de exprimare - vorbit si scris. Important este si ca persoanele sa reuseasca sa isi pastreze calmul in orice situatie si sa gandeasca orientandu-se pe gasirea unor solutii si nu pe impotmolirea in situatie si aruncarea vinei. In sfarsit - dar cu siguranta nu cel mai putin important factor - este de dorit ca oamenii de PR sa fie diplomati. Asa cum spuneam, lista nu este completa.
Tot mai multe tinere sunt atrase de acest domeniu. Ce crezi ca le atrage? Ce sfat le dai?
Ca in multe alte zone, exista un miraj. Initial se spunea ca sunt locuri de munca - fiind o zona neacoperita la noi in tara. Acum sunt multi cei din companii care spun ca din pacate desi absolventi sunt o sumedenie, oamenii bine pregatiti si cu bunavointa nu sunt suficienti. Cred ca fiecare persoana ar trebui sa se gandeasca bine ce doreste sa faca; apoi ar trebui sa vada ce calitati sunt necesare pentru acea activitate/acel domeniu. Punand argumentele pro si contra in balanta si analizand totul obiectiv s-ar putea ajunge la o concluzie viabila.
Eu le doresc tuturor sa ajunga sa fie omul potrivit la locul potrivit in momentul potrivit.
Posteaza comentariu