"Ce inaltime are Madonna?", "Cat e scorul in meciul Rapid-Dinamo?", "Ilcaut si eu pe varul Gabi!" La cele mai dificile intrebari ma asteptam,numai la unele de genul celor de mai sus nu, in ziua in care am fost,pentru cateva ore, telefonista, la cel mai iubit si urat serviciuRomTelecom, 931.
Ideea de a lucra pentru o zi telefonista s-a nascut dintr-o banalacuriozitate, tipic feminina. Am apelat de nenumarate ori serviciilede informatii, discutand cu o voce fara chip. Invariabil apartinandunei femei, mai mult sau mai putin calda si profesionala, imi dadea,pe un ton usor mecanic si nazal, informatiile salvatoare de careaveam atata nevoie.
Mi se face in cateva cuvinte instructajul: fiecare operatoare are unnumar de cod cu care se prezinta; primesc si eu unul. Retin mesajulde intampinare: "informatii, numarul, cu ce va putem ajuta?". Aflu ca,in sase ore, o telefonista spune in medie de 500 de ori "ce doriti, varog?". Nu e de mirare ca raman cu ticuri verbale, deschizand discutiilede acasa sau din tramvai cu formula "informatii 931". Ma consider dedoua ori norocoasa: o data pentru ca nu s-au mai facut angajari peacest post din anul 1995, cand, la concursul de angajare, concurenta afost stransa: au fost cinci candidate pe loc. A doua oara pentru ca nulucrez in zi de sarbatoare, mai ales de Sfantul Ion, care este ziua dinan cu cel mai mare trafic.
Serviciul 931 se afla intr-o hala cu 40 de calculatoare - este unul dintrecele mai moderne departamente RomTelecom. Cautarea informatiilor se facecu ajutorul unui program simplu de utilizat: tot ce trebuie sa fac este saintroduc numele persoanei/firmei al carei numar este solicitat si sa apascomanda "cauta". In cateva secunde pot afla, de exemplu, cate abonate cunumele Dana Tudor exista in Bucuresti, numarul de telefon si adresa lor.