Ce trebuie să faci ca să ajungi însoţitoare de bord

Află care sunt paşii pe care trebuie să-i parcurgi pentru a ajunge stewardesă. Ana Maria Văduva, însoţitoare de bord la Wizz Air, oferă cititoarelor Eva.ro detalii despre această meserie.
Află care sunt paşii pe care trebuie să-i parcurgi pentru a ajunge stewardesă. Ana Maria Văduva, însoţitoare de bord la Wizz Air, oferă cititoarelor Eva.ro detalii despre această meserie.

1.    De ce calităţi ai nevoie ca să ajungi însoţitoare de bord?

Cel mai important lucru este să-ţi placă această meserie, înainte de a o încerca. Trebuie să fii o persoană deschisă, să te adaptezi circumstanţelor neobişnuite. Cred că toată lumea crede că pentru a fi însoţitoare de zbor trebuie doar să arăţi bine, ceea ce este până la urmă doar parţial adevărat.  Şi mai important este să fii o persoană isteaţă, să te adaptezi regulilor aviaţiei şi să fii pregătită să-ţi schimbi viaţa şi priorităţile.

2.    Cum arată viaţa unei însoţitoare de bord?

Este o viaţă foarte oganizată.

3.    Care sunt cursurile pe care trebuie să le urmezi ca să ajungi însoţitoare de bord?

În primul trebuie să ai peste 18 ani, să fi absolvit liceul şi bineînţeles să urmezi cursurile de însoţitor de zbor, să iei toate examenele şi să obţii licenţa cerută pentru a putea fi membru al echipajului de zbor.

4.    Vorbeşte-mi puţin despre probleme eliminatorii, condiţii pe care le impune fiecare companiei aeriana in parte.

Prima impresie este cea mai importantă, pentru că vei fi analizată din cap până în picioare. Te vei găsi în situaţii dificile pentru care singură va trebui să gaseşti cea mai bună soluţie.
Şi va trebui să rezolvi totul cu zâmbetul pe buze.

5.    Viaţă personală ai, pentru ca din exterior există percepţia conform căreia însoţitoarele de bord şi pilotii sunt în general oameni fără obligaţii, tocmai din cauza programului?

Când am început, îmi pierdusem viaţa personală până când m-am regăsit în această meserie. Am devenit încrezătoare în cunoştinţele dobândite şi am reuşit să fiu o în aeronavă persoană diferită de cea din viaţa personală. Avem obligaţii chiar şi atunci când nu suntem de serviciu, trebuie să ne schimbăm viaţa, să devenim mai responsabili şi în acelaşi timp să ne folosim timpul liber într-un mod mai eficient.

6.    Care este linia ierarhică în această meserie? Poţi ieşi la pensie ca şi însoţitor de bord sau există posibilitatea de avansare?

Există foarte multe oportunităţi de promovare. Toţi începem ca însoţitori de zbor, mai târziu putem ajunge însoţitor de zbor senior, mai apoi putem deveni instructori pentru diferite activităţi în cadrul departamentului de însoţitori de zbor. Dacă duci o viaţă sănătoasă, nu văd nici o problemă în a ieşi la pensie din această meserie.
 

7.    Care a fost cel mai grav lucru care şi s-a întâmplat de când practici aceasta meserie?

Singurul lucru care îmi vine acum în minte a fost o situaţie dificilă, emoţional vorbind. Anul trecut, în ajun de Crăciun am avut la bord un pasager ce suferea de cancer în fază terminală. Tot ce-şi dorea de Crăciun era să fie acasă alături de familie. În timpul zborului i s-a făcut rău. Împreună cu colegii mei a trebuit să luăm măsuri pentru a-i salva viaţa. Şi acum mă bucur că nu m-am pierdut, am rămas calmă şi am acţionat exact cum am fost învăţată. Cel mai emoţionant moment a fost când am stat lângă dumnealui ţinându-l de mâna rece, încercam să-i vorbesc, nu eram sigură că ma aude. Îmi repetam în gând: „Nimeni nu moare de Crăciun  cu mine în aeronavă”. I-am administrat oxigen, îl îndemnam să-mi asculte vocea şi să se gândească la familia care îl aştepta acasă. Cum ştiam că nu ma poate auzi, i-am spus să mă strângă de mână dacă mă înţelege. După câteva minute, când a făcut acest lucru, am simţit ce nu mai simţisem niciodată, ceva nu pot explica.
A fost cea mai mare realizare a vieţii mele.

8.    Tot din exterior pare că această categorie de oameni trăieşte, din punct de vedere financiar, foarte bine. Care este adevarul de fapt?

Vorbim despre o muncă plătită just, luând în considerare faptul că facem ceva ce atrage responsabilităţi foarte mari.

9.    Ce faci ca să te relaxezi?

Câteva dintre lucrurile pe care le fac în timpul liber: să merg la spa, pentru masaj, să urmăresc filme, acasă sau la cinema cu prietenii, să dansez, că-mi petrec cât mai mult timp cu familia, să merg la cumpărături şi nu în ultimul rând să gătesc. Îmi place să-mi petrec timpul liber atât singură cât şi alături de familie şi prieteni.

10.    Ce le spui celor care fac atac de panică în avion? Există vreun secret care să-i ajute să treacă peste frica de zbor?

Tot ce au nevoie este atenţia noastră specială. Ar mai fi secret dacă l-aş spune?!

11.    Look-ul însoţitoarelor de bord este impecabil. Ce faci ca să arăţi aşa de bine? Cât îţi ia să te pregăteşti?

Am grijă de felul cum arăt în fiecare zi, acesta e secretul. Să acorzi atenţie constantă corpului tău, iar acesta te va răsplăti.   

12.    Care este lucrurul care-ţi place cel mai mult în meseria asta şi care este cel care te mai supără din când în când?

Îmi place să interacţionez cu oamenii, să comunic, să-i ajut atunci când au nevoie, să văd un zâmbet pe feţele lor. Câteodată întâlnesc şi oameni nepoliticoşi care uită semnificaţia respectului.
Acest lucru mă indispune, dar la vârsta mea am învăţat că sunt puţini cei care îşi  aduc aminte să fie cu adevărat buni.  

13.    Există vreun motiv pentru care ai renunţa vreodată la această meserie? Care este acela?

Pentru mine ar exista un singur „job” pentru care aş renunţa la cel pe care îl am acum: să devin mamă.