Află care sunt paşii pe care trebuie să-i parcurgi pentru a ajunge stewardesă. Ana Maria Văduva, însoţitoare de bord la Wizz Air, oferă cititoarelor Eva.ro detalii despre această meserie.
Află care sunt paşii pe care trebuie să-i parcurgi pentru a ajunge stewardesă. Ana Maria Văduva, însoţitoare de bord la Wizz Air, oferă cititoarelor Eva.ro detalii despre această meserie. 1. De ce calităţi ai nevoie ca să ajungi însoţitoare de bord?
Cel mai important lucru este să-ţi placă această meserie, înainte de a o încerca. Trebuie să fii o persoană deschisă, să te adaptezi circumstanţelor neobişnuite. Cred că toată lumea crede că pentru a fi însoţitoare de zbor trebuie doar să arăţi bine, ceea ce este până la urmă doar parţial adevărat. Şi mai important este să fii o persoană isteaţă, să te adaptezi regulilor aviaţiei şi să fii pregătită să-ţi schimbi viaţa şi priorităţile.
2. Cum arată viaţa unei însoţitoare de bord?
Este o viaţă foarte oganizată.
3. Care sunt cursurile pe care trebuie să le urmezi ca să ajungi însoţitoare de bord?
În primul trebuie să ai peste 18 ani, să fi absolvit liceul şi bineînţeles să urmezi cursurile de însoţitor de zbor, să iei toate examenele şi să obţii licenţa cerută pentru a putea fi membru al echipajului de zbor.
4. Vorbeşte-mi puţin despre probleme eliminatorii, condiţii pe care le impune fiecare companiei aeriana in parte.
Prima impresie este cea mai importantă, pentru că vei fi analizată din cap până în picioare. Te vei găsi în situaţii dificile pentru care singură va trebui să gaseşti cea mai bună soluţie.
Şi va trebui să rezolvi totul cu zâmbetul pe buze.
5. Viaţă personală ai, pentru ca din exterior există percepţia conform căreia însoţitoarele de bord şi pilotii sunt în general oameni fără obligaţii, tocmai din cauza programului?
Când am început, îmi pierdusem viaţa personală până când m-am regăsit în această meserie. Am devenit încrezătoare în cunoştinţele dobândite şi am reuşit să fiu o în aeronavă persoană diferită de cea din viaţa personală. Avem obligaţii chiar şi atunci când nu suntem de serviciu, trebuie să ne schimbăm viaţa, să devenim mai responsabili şi în acelaşi timp să ne folosim timpul liber într-un mod mai eficient.
6. Care este linia ierarhică în această meserie? Poţi ieşi la pensie ca şi însoţitor de bord sau există posibilitatea de avansare?
Există foarte multe oportunităţi de promovare. Toţi începem ca însoţitori de zbor, mai târziu putem ajunge însoţitor de zbor senior, mai apoi putem deveni instructori pentru diferite activităţi în cadrul departamentului de însoţitori de zbor. Dacă duci o viaţă sănătoasă, nu văd nici o problemă în a ieşi la pensie din această meserie.
7. Care a fost cel mai grav lucru care şi s-a întâmplat de când practici aceasta meserie?
Singurul lucru care îmi vine acum în minte a fost o situaţie dificilă, emoţional vorbind. Anul trecut, în ajun de Crăciun am avut la bord un pasager ce suferea de cancer în fază terminală. Tot ce-şi dorea de Crăciun era să fie acasă alături de familie. În timpul zborului i s-a făcut rău. Împreună cu colegii mei a trebuit să luăm măsuri pentru a-i salva viaţa. Şi acum mă bucur că nu m-am pierdut, am rămas calmă şi am acţionat exact cum am fost învăţată. Cel mai emoţionant moment a fost când am stat lângă dumnealui ţinându-l de mâna rece, încercam să-i vorbesc, nu eram sigură că ma aude. Îmi repetam în gând: „Nimeni nu moare de Crăciun cu mine în aeronavă”. I-am administrat oxigen, îl îndemnam să-mi asculte vocea şi să se gândească la familia care îl aştepta acasă. Cum ştiam că nu ma poate auzi, i-am spus să mă strângă de mână dacă mă înţelege. După câteva minute, când a făcut acest lucru, am simţit ce nu mai simţisem niciodată, ceva nu pot explica.
A fost cea mai mare realizare a vieţii mele.
8. Tot din exterior pare că această categorie de oameni trăieşte, din punct de vedere financiar, foarte bine. Care este adevarul de fapt?
Vorbim despre o muncă plătită just, luând în considerare faptul că facem ceva ce atrage responsabilităţi foarte mari.
9. Ce faci ca să te relaxezi?
Câteva dintre lucrurile pe care le fac în timpul liber: să merg la spa, pentru masaj, să urmăresc filme, acasă sau la cinema cu prietenii, să dansez, că-mi petrec cât mai mult timp cu familia, să merg la cumpărături şi nu în ultimul rând să gătesc. Îmi place să-mi petrec timpul liber atât singură cât şi alături de familie şi prieteni.
10. Ce le spui celor care fac atac de panică în avion? Există vreun secret care să-i ajute să treacă peste frica de zbor?
Tot ce au nevoie este atenţia noastră specială. Ar mai fi secret dacă l-aş spune?!
11. Look-ul însoţitoarelor de bord este impecabil. Ce faci ca să arăţi aşa de bine? Cât îţi ia să te pregăteşti?
Am grijă de felul cum arăt în fiecare zi, acesta e secretul. Să acorzi atenţie constantă corpului tău, iar acesta te va răsplăti.
12. Care este lucrurul care-ţi place cel mai mult în meseria asta şi care este cel care te mai supără din când în când?
Îmi place să interacţionez cu oamenii, să comunic, să-i ajut atunci când au nevoie, să văd un zâmbet pe feţele lor. Câteodată întâlnesc şi oameni nepoliticoşi care uită semnificaţia respectului.
Acest lucru mă indispune, dar la vârsta mea am învăţat că sunt puţini cei care îşi aduc aminte să fie cu adevărat buni.
13. Există vreun motiv pentru care ai renunţa vreodată la această meserie? Care este acela?
Pentru mine ar exista un singur „job” pentru care aş renunţa la cel pe care îl am acum: să devin mamă.
Comentarii (15)
Cat de mult durează sa înveți instrucțiunile pentru cazuri de urgenta și sa le arăți oamenilor?
Cat timp liber are o stewardesa?
Salutare, as dori daca se poate sa-mi raspunda cineva din domeniu: inaltimea este o problema majora? din cate am citit se cere min 165, eu am doar 160-162 iar cu mana ridicata pe varfuri ating 2.08.sunt foarte interesata sa-mi construiesc o cariera in acest domeniu pe viitor.aa si app locuiesc in Sibiu,banuiesc ca nici asta nu e o problema :))) deci cum vine treaba cu inaltimea??numai bine , va pup!
Buna! Saptamana trecuta am calatorit pentru prima data cu avionul si tin sa mentionez ca mi-a placut foarte foarte mult ; chiar si cand au fost turbulente ( destul de mici ) mi-a placut pentru ca doar in acele momente am simtit cu adevarat ca sunt in aer , la propriu . Pana acum nu eram sigura de ceea ce vreau sa urmez , insa acum visez in fiecare noapte ca sunt la inaltime . Insotitorii de bord pe care i-am intalnit ( erau si fete si baieti ) m-au fascinat complet . Mentionez ca am 16 ani, 53kg , 1,63,iar pe tocuri si cu mainile ridicate ating 2,08 , stiu limba engleza destul de bine si mai am 2 ani la dispozitie ca ma perfectionez atat in engleza cat si in alta limba. Ar fi foarte placut din partea ta daca mi-ai spune ce sanse am si cum ar trebui sa ma pregatesc mai bine ( ce facultate sa urmez, pe ce sa ma axez , etc ).
Conditii pt a trece de interviu: - peste 19 ani, - inaltime minimum 1,65 m (fete) si 1,70 m (baieti), - diploma de bacalaureat, - engleza scris si vorbit, - abilitatea de a inota, - abilitatea de a ajunge la aeroportul de baza in mai putin de o ora, - experienta in relatia cu oamenii, - abilitati de vanzator, - excelente abilitati de comunicare, - flexibilitate si posibilitati de relocare, - lucru sub stres, - munca in echipa, - tatuajele si piercingul sunt acceptate, doar daca nu sunt vizibile, - vedere buna.
Toate companiile cer inotul obligatoriu,:)
Pt.fetele interesate de meseria aceasta aplicati cv-ul vostru direct la compania la care sunteti interesate...si daca treceti de interviu compania respectiva o sa va ofere ei curs gratuit! Nu va risipiti banii pe diferite cursuri pt.ca riscati sa ramaneti doar cu diploma de la curs si fara job.Chiar daca ati facut un curs de stewardese si ati aplicat la o companie daca treceti de interviu oricum o sa faceti cursul din nou asa ca nu are rost sa investiti aiurea pe cursuri! Puneti la punct engleza fi curajoasa ,cu zambetul pe buze,ambitioasa,si nu te lasa oricat de greu v-a fi! :) BAFTA FETELOR!!
WWW.INSOTITOR-DE-BORD.RO inscrieri grupa ianuarie CEA MAI NOBILA MESERIE BRAVO CELOR CARE ISI DORESC ACEASTA MESERIE
Dragii mei'' clienti Wizz'' care care pretindeti ca sunteti clienti , aveti grija sa nu cumva sa va taiati si venele din cauza invidiei si eu v as sugera sa incetati cu commenturile voastre de kkt( scuze de exprimare ) pentru ca prin acest gest nu scoateti in relief decat faptul ca sunteti niste persoane fara clasa , lipsite de caracter , mod de exprimare , fara educatie ajunse la o frustrare colosala .Doresc sa mentionez ca am zburat de N ori cu wizz si am primit high standards of service din partea Anei . Bravo Ana!! Mult noroc in continuare
Clientul wizz care a comentat rautacios nu este decat un coleg/a invidios/a pe ana. Eu o cunosc personal si am zburat de multe ori cand ea era la munca..este o fata mai mult decat serioasa,nu este ``o plictisita`` in timpul serviciului. Bravo Ana..multa bafta in continuare.
Mi-a placut foarte mult comentariul "Client wizz" postat mai sus.Tot ce spune distinsa persoana e foarte adevarat.Sunt alti insotitori de zbor mult mai profi decat ea,pe cand ea e doar o plictisita de viata atunci cand isi practica meseria!
Se observa ca Ana Maria ne reprezinta cu cinste si onoare la Wizz, avand o personalitate puternic si un look impecabil. Bravo Ana!!! Suntem mandri de tine.
Ati gasit persoana total ne potrivita pt acest interviu. Din tot echipajul wizz ana este cea mai sictirita, vorbeste foarte urat cu clientii si lucrul care este cel mai deranjant la ea este respiratia ei insuportabila. Ana sucks
Buna Georgiana, Sunt companii care cer sa stii sa inoti, cel putin asa se intampla la Wizz Air.
Ne poti oferi mai multe informatii despre asta ? Din cate am inteles la admitere includ si inotul,altii zic ca il practici in timpul cursurilor .Multumesc anticipat!
Posteaza comentariu