Este una dintre putinele femei din aceasta industrie si se mandreste cu rezultate incredibile pentru clientii ei, de aceea am fost curioase sa aflam cum a reusit sa faca performanta intr-o lume dominata de barbati.
Cum ai ajuns sa lucrezi in domeniul optimizarii si promovarii website-urilor?
Dupa ce am terminat liceul, imi cautam de lucru, ca orice tanar care tocmai a absolvit doisprezece clase. Printr-o conjunctura, am ajuns sa lucrez la iAgency, unde am inceput sa invat ce inseamna SEO. La vremea aceea, lucrurile erau mult mai simple; pe masura ce comertul electronic a crescut si comportamentul de cumparare al internautilor s-a schimbat, procesul de optimizare a site-urilor a devenit mai complex. Astazi, nu mai putem sa vorbim de SEO, ca fiind o tehnica de promovare de sine statatoare, ci ca parte integrata din strategia de marketing online a unui site.
Avand in vedere experienta de aproape 10 ani in acest domeniu cu agentia interactiva iAgency, ce ne poti spune despre felul arata online-ul romanesc la ora actuala? Investesc oamenii in acest sector?
Astazi avem peste 10 milioane de utilizatori de internet in Romania, care - potrivit ultimelor statistici - au cumparat produse de peste 1 miliard de euro in 2014.
Orice antreprenor, care are un business si isi doreste sa se dezvolte, nu are cum sa ignore acest segment. Daca in 2007, o cerere de oferta suna asa „Doresc si eu un site mic, cu doua-trei pagini. Cate linkuri puteti sa imi faceti la el?”, astazi, lucrurile s-au schimbat. Antreprenorii au inteles ca au nevoie de marketing online, stiu ce sa ceara si stiu sa interpreteze rezultatele.Care este profilul internautului roman? Ce cauta el pe Google?
Romanii sunt cei mai mobili utilizatori de internet din sud-estul Europei, 67% dintre ei folosind smartphone-uri pentru a se conecta la internet. Majoritatea isi incep ziua online, accesand retelele sociale sau comunicand prin mesaje text. In ceea ce priveste tipurile de site-uri favorite, pe primul loc se situeaza magazinele online, 59% dintre ei fiind motivati sa cumpere datorita preturilor mici, dar si a costurilor de livrare scazute (52%).
In topul produselor achizitionate de romani pe internet se afla electrocasnicele, hainele si electronicele.Poti sa derulezi o afacere in online fara sa investesti deloc in promovare?
Daca iti doresti sa ai rezultate si sa ai succes online, trebuie sa investesti in marketing, indiferent de ce business ai. Ideea ca un produs se vinde oricum, daca este bun, nu mai este de mult valabila. Un produs se vinde daca are o strategie de marketing eficienta si un buget de promovare, care sa o sustina.
Ce buget minim ar trebui sa aiba o afacere online pentru optimizare si promovare constanta pe Facebook si Google?
Bugetul minim se stabileste in functie de domeniul de activitate, de necesitatile si obiectivele companiei. O companie care vinde doar sosete, evident, va avea nevoie de un buget de promovare mult mai mic decat o companie care vinde haine.
Poti sa ne dai un exemplu de campanie de promovare pentru clientii iAgency, cu care ai avut succes?
Sunt multe companii pentru care am lucrat si pe care am reusit sa le ajut sa se dezvolte in mediul online. De-a lungul timpului, am avut atat de multe provocari si tocmai de aceea imi place atat de mult ceea ce fac, nu ma plictisesc niciodata. Pot sa iti spun de cea mai recenta reusita, care imi vine in minte. Este vorba de Gadgetworld, care in doi ani a ajuns pe prima pozitie in Google pe cuvantul „gadgeturi”, dar si unul din cele mai cunoscute branduri de gadgeturi din Romania.
Care este cea mai mare provocare a ta, ca femeie, intr-o industrie in care predomina barbatii?
Pentru mine a fost intotdeauna un avantaj ca sunt femeie, in aceasta industrie. Mereu am primit atentie si ajutor de la colegii mei barbati, mi-a fost mult mai usor sa ma fac remarcata, mai ales ca exista putine femei in Romania care fac asta.