1. Managerii sunt foarte conservatori in privinta convingerilor lor, bunesau rele, si renunta la ele foarte greu, poate chiar niciodata.
Daca un "plan de bataie" te-a adus o data pe culmile gloriei nuinseamna neaparat ca functioneaza eficient de fiecare data. Nu te crampona de el. Nu uita ca ideile sunt valuta forte amanagerilor. Joaca-te cu mai multe idei, pentru a vedeacare dintre ele aduce mai multi bani si succes.
"Traim intr-o lume caracterizata de continua SCHIMBARE,cu majuscule. Cine nu este suficient de adaptabil si flexibil,cine nu se foloseste de creativitate si inovatie si sta intepenitin tipare care cateodata poate au fost folositoare, dar probabilca de cele mai multe ori nu mai merg, va pierde", avertizeazaValeria Mihaiescu, senior director Human Resources -Connex. De aceea, ea este conservatoare doar in aceleprincipii care tin de etica si moralitate, in rest incercand sadea cat mai mult frau liber ideilor.
2. Nu se multumesc cu responsabilitatile pe care le au.
Managerii sunt manageri. Punct. Te vei alege cu o herniedaca vei cauta sa obtii responsabilitati in plus.Valeria Mihaiescu stie ca este important sa delegi cat maimult, acordand autoritate celor din echipa ta, dar siresponsabilitate pentru lucrurile pe care le fac.
3. Se bazeaza pe steaua lor norocoasa.
Managerii sunt optimisti innascuti. Tind sa vada mai alespartea plina a paharului, uneori pentru a-i tine pe cei din jurmotivati si increzatori. Mentine-ti aceasta imagine dar nu telasa condusa de ea, ignorand realitatea.
Optimista 100%, Vali Mihaiescu considera ca-ti trebuie multoptimism pentru a trece mai usor peste suisurile sicoborasurile din viata profesionala si din viata, in general."Daca nu tii cont insa si de realitate, nu mai este vorba deoptimism, ci de orbire", spune ea.
4. Ignora situatia financiara reala.
Piata nu raspunde nici macar la produse de cea mai bunacalitate in perioada de timp scontata. Ai nevoie de uncapital puternic, pentru a te sustine in aceasta perioada deasteptare.
"Eu lucrez intr-o firma privata cu management nord-american,adica business <<de la mama lui de-acasa>>. Daca as ignorasituatia financiara reala, probabil ca n-as mai putea lucra aici.In aceasta companie, termenii de buget, eficienta, profit suntfoarte reali si de ei trebuie sa tii seama permanent", spunedirectorul Departamentului Resurse Umane din Connex.
5. Atrag angajati slabi.
Nu foarte multi angajati suporta o sefa copilaroasa sauimatura. Daca esti inclinata sa angajezi oameni slabi, trebuie sa te maturizezi.
"Da, imi suna cunoscut acest gen de manager... Eu mainconjor de oameni valorosi, specialisti foarte buni, pentru canumai asa echipa pe care o gestionez poate avea succes sipoate atinge excelenta". Vali Mihaiescu nu se considera ceamai buna. Se considera insa un bun gestionar al celor foartebuni.
6. Confunda posibilitatea cu realitatea.
Managerul de succes traieste intr-o lume a posibilitatilor darcheltuieste bani intr-o lume a realitatii.
7. Pun prea mult suflet.
Daca incerci din greu sa vinzi o idee sau un produs darsuccesul intarzie sa apara, poate ca este timpul sa analizezicauzele si sa tragi concluzii, in loc sa iti imbunatatestiabilitatile de vanzare. Esti deja bine pregatita, deci nu aicieste problema.
"Riscul pe care si-l asuma managerii in momentul in care seimplica foarte tare in realizarea unui proiect este ca pot devenisubiectivi. Cand reusesti sa obiectivezi si realizezi ca existasi alte modalitati de realizare sau atingere a unei tinte, sisansele de a fi dezamagit sunt mai mici", spune o tanara "boasa".Este important sa crezi in ce faci si s-o faci cu entuziasm. Nue nimic rau in a pune suflet in ceea ce faci, crede Valeria,adaugand: "bineinteles ca daca <<o tii pe-a ta>>, fara a tine contde realitate, de cauze si efecte, aceasta nu se mai traduceprin <<a pune prea mult suflet>>, ci prin <<a fi prea incapatanat siprea orgolios>> ca sa admiti ca poti gresi".
8. Refuza sa apeleze la ajutorul echipei.
Angajeaza oameni si servicii care sa iti preia din responsabilitatisi sa iti usureze munca. Multi manageri au mai multrandament cand au o echipa bine pregatita, care sa poataface fata celor mai dificile sarcini. La aceasta subscrieneconditionat "boasa" resurselor umane din Connex: "faraechipa nu poti avea succes, si in nici un caz nu pe termenlung".
9. Decid si "abandoneaza".
Nu sunt putini managerii care dau ordin: "Pana maine, amnevoie de proiectul X", fara a-l ajuta pe cel in cauza, oferindu-icoordonatele de baza ale lucrarii respective. Daca ceri,invata sa si oferi informatiile de care e nevoie pentrufinalizarea unui proiect.
Pentru a ocoli aceasta greseala, solutia oferita de ValiMihaiescu este ca stabilirea obiectivelor sa se faca printr-unproces amiabil de negociere, intre manager si angajati."Atunci sunt clarificate asteptarile managerului cu privire larezultatele proiectului, dar si resursele de timp, financiare siumane care trebuie sa vina in sprijinul responsabilului proiectului, peparcursul derularii lui. Toata lumea trebuie sa castige:managerul si compania, pentru ca proiectele sunt realizate sise obtin rezultatele dorite, dar si angajatii, pentru ca, fiind incunostinta de cauza si acceptand ceea ce li se cere, vor fimotivati, se vor dezvolta profesional si vor avea satisfactiaproiectului bine facut".
10. Renunta.
Unii dintre cei mai buni manageri au esuat de cateva ori, lainceput, pentru ca in cele din urma sa cunoasca succesul.Deci, daca nu reusesti din prima, asta e. Invata si incearca dinnou, inarmata cu un plus de intelepciune. In nici un caz nurenunta.
"Motto-ul meu este <<ai reusit, continua, n-ai reusit,continua>>. Deci, eu nu renunt foarte usor. Totusi este binesa-ti calculezi intotdeauna dinainte potentialele riscuri.Cateodata, riscurile sunt poate prea mari si este cazul sa maisi renunti - raspunsul nu poate fi unul prea categoric aici,el poate fi: <<depinde>>", spune unul dintre cei maioptimisti manageri din Connex.
© Copyright:
Sefa nu are intotdeauna dreptate
Managerii sunt foarte conservatori in privinta convingerilor lor, bunesau rele, si renunta la ele foarte greu, poate chiar niciodata...
Posteaza comentariu