Prea tanara pentru a fi sefa?

Tocmai ai fost promovata? Ar trebui sa fii entuziasmata. Problema este ca persoanele din echipa ta sunt cu cel putin 10 ani mai in varsta decat tine...

Tocmai ai fost promovata? Ar trebui sa fii entuziasmata. Problema esteca persoanele din echipa ta sunt cu cel putin 10 ani mai in varsta decattine, iar unele destul de in varsta pentru a-ti fi parinti. Probabilca te simti coplesita, ba chiar speriata. Dar nu esti singura. De faptnumarul tinetilor manageri este in crestere.


Una dintre marile probleme ale tinerilor manageri este lipsa deexperienta. Nimic nu-ti da mai mare incredere in tine decat sa fii sigurade ceea ce faci. Se spune ca in management din doua una: ori te pricepisa lucrezi cu oamenii ori nu.
Primul pas este acela de a cere ajutorul companiei. Majoritatea firmelorisi instruiesc oamenii, dar daca in cazul tau nu este vorba despre oastfel de companie, atunci trebuie sa inveti singura: citeste, cerceteazacartile si revistele de management si vei avea succes in ceea ce faci.


Nu ar trebui sa conteze varsta, dar se tine cont de ea.

Cand cinevade 20, 30 si ceva de ani este seful, de cele mai multe ori provoacaresentimenete in randul celor mai in varsta. Acestia il vor testa inpermanenta pe tanarul lor sef. Dar totodata va fi o provocare pentruacesta sa se descurce cu ei.
Sunt si cateva metode care sa te ajute sa scapi de tensiune. In primulrand sa nu presupui de la inceput ca vei avea probleme. S-ar putea sa veziunele semne de nemultumire din partea echipei, dar ignora-le si vezi-tide treaba ta. Multi vor uita in scurt timp ca esti mai tanara decat ei.Pasul numarul doi: identifica oamenii "cheie" ai echipei si fa-i aliatiitai. Tine cont si de experienta lor si astfel le vei capata respectul.
Oalta strategie care te va ajuta sa incepi cu dreptul este aceea de adepista problemele cu care se confrunta cei din echipa ta.


Nimic nu aduce mai repede respectul decat competenta. Daca oamenii vad catu iti faci bine treaba, atunci te vor accepta in curand ca manager. Dartrebuie sa ai mare grija. Competenta si aroganta sunt doua lucruri totaldiferite. Managerii au succes numai daca si echipa are succes. Asa canu uita sa-ti incurajezi anagajatii si acestia vor excela. Rasplateste-ipe cei care merita.
Oamenii ii respecta pe cei care stiu sa-i conduca. S-ar putea ca uneorisa fie nevoie de un alt ton, dar nu-ti cere scuze pentru ca-ti facislujba.
In unele cazuri (destul de rare de altfel) in care nu-ti poti"castiga" angajatii ii poti numi rebeli. Dar trebuie sa rezolvi repedeproblema, trebuie sa gasesti o cale pentru a-i castiga. Altfel cuvantulva ajunge si la urechile altor angajati si va fi un adevarat dezastru.Daca nu ii poti stapani in nici un fel, atunci atrage-le atentia, iar dacanici de data aceasta nu tin cont, nu-ti ramane dacat sa-i concediezi. Sanu-ti fie teama sa faci acest lucru. Atata timp cat astfel de oamenisunt in preajma, proiectele tale pot fi periclitate.


Pune pe primul loc munca. Astfel vei putea sa lasi deoparte uneleprobleme, cum ar fi diferentele de varsta.
Nu uita sa comunici cuangajatii tai pentru a nu lasa loc de probleme din aceasta cauza. Dacaii vei tine pe toti concentrati asupra muncii si asupra rezultatelorcare trebuie obtinute, vei avea cu siguranta succes.