Femeile se indreapta, inca de la inceputul carierei, catre job-uri mai "soft", mai potrivite statutului lor; gasim mai multe femei in HR, PR, presa, customer service, contabilitate, marketing, decat in vanzari, logistica sau distributie.
Deceniul 90 a primit denumirea de "deceniul femeilor" iar valorile sociale ca: disponibilitatae sufleteasca, intuitia, intelegerea celorlalti si compasiunea, luate in ansamblu, au inceput sa schimbe treptat structurile organizationale ale companiilor. Si totusi, inca mai exista "job-uri de femei" si "job-uri de barbati". Iar sondajele facute in randul managementului superior in anii 80 si in prezent arata ca femeile au crescut in procente de la 2% la...
femeile isi spun problemele una alteia mai usor, iar detensionarea sau o situatie de criza se rezolva mai repede si mai eficient intr-o astfel de echipa. Totodata relationeaza foarte facil si cu persoane din exteriorul echipei, chiar si necunoscuti. De aceea sunt foarte potrivite in job-uri de PR, presa etc.
femeile sunt mult mai inclinate catre detalii, catre "cum" se rezolva problema respectiva; cauta solutii impreuna, isi impartasesc experiente si aduc solutii cateodata insolite. O echipa de marketing formata in majoritate din femei este mult mai creativa decat una cu mai multi barbati.
femeile isi ofera suport una alteia, sunt mai deschise, comunica mai usor, inteleg mai bine punctele de vedere ale celorlalti.
femeile pot duce la indeplinire cu succes mai multe task-uri in acelasi timp, asa ca munca sub tensiunea deadline-urilor si a eternei intrebari "ce este mai urgent?" se rezolva mai facil si mai eficient in echipele formate cu preponderenta din femei.
femeilor le este mai usor sa "intre in pantofii celuilalt" si de aceea sunt foarte potrivite pentru job-uri in customer service sau HR.
Relationarea buna poate duce, in timp, la barfa sau "bisericute" daca ne dispersam in multe detalii si nu intelegem ce este cu adevarat valoros pentru noi, pentru job si pentru echipa din care facem parte.
Femeile se invinovatesc cu usurinta si de aceea, in randul unor astfel de echipe stresul este mai puternic.
Managementul timpului mai slab: femeile sunt tentate sa ia asupra lor multe task-uri de indeplinit, dar nu cred ca exista multe femei care sa aiba in agenda lor timp pentru "orice ar putea aparea", iar acest timp sa se transforme, macar o data pe saptamana, in timp pentru ele insele.
Sensibilitate crescuta, care impreuna cu empatia poate duce la o situatie de genul "ce ne facem fetelor?". Daca o membra a echipei are o problema personala sau profesionala, aceasta poate deveni deja problema echipei, iar unui manager barbat, de exemplu, ii va lua destul de mult timp pana va descurca toata situatia.
Echipele formate in majoritate din femei sunt un specific al zilelor noastre in domeniile pe care le-am amintit mai sus. Si aceasta pentru ca este normal sa faci un job care iti aduce multe satisfactii atata vreme cat se potriveste structurii noastre interioare. E natural sa ne indreptam spre "job-uri de femei", dar nu e deloc sanatos sa ne pierdem in detalii si in task-uri si sa nu ne mai dam seama ca a venit vremea sa o luam din loc, sa ne dezvoltam, sa accedem la functii de conducere, mai ales ca s-a dovedit ca femeile au un talent de lider mai pronuntat decat cel al barbatilor. Asa ca, ce mai asteptam?