Dupa o perioada istovitoare in care te-ai implicat 100% in munca, te astepti la o promovare sau cel putin la o marire a pachetului de beneficii. Aparent paradoxal, acest lucru, uneori, nu se intampla. Consultantii spun ca, pentru a fi un campion in organizatia ta, exista cateva conditii, printre care se numara si aceea de a munci... inteligent.
Manuel Bellsolell, director general la compania Estrategia Activas, din Spania (afiliata la reteaua internationala de training Business Today International, a carei intalnire anuala a avut loc in acest an in Romania, fiind organizata de Interact) si Alex Kock, director Business Today International si country manager al retelei pentru Romania, Portugalia, Ucraina si Grecia promoveaza, in programele lor de training si consultanta, ideea ca fiecare angajat poate sa fie cel care face diferenta, in cadrul companiei pentru care lucreaza. Ei ne-au impartasit sfaturile pe care le considera esentiale pentru ca acest lucru sa se intample.
Cunoaste-ti compania
Poate ca suna simplu acest prim indemn dar, daca intrebi un angajat al unei companii care este cifra de afaceri a acesteia sau ce cota de piata are, este foarte posibil sa nu cunoasca raspunsul (cu exceptia cazului in care adresezi intrebarea CEO-ului sau directorului financiar). Daca nu stii care sunt rezultatele companiei pentru care lucrezi, nu vei sti nici cum poti, prin activitatea ta, sa le imbunatatesti. Manuel Bellsolell arata ce poti face: afla cat mai multe lucruri despre companie (daca este una multinationala, atat despre cea locala, cat si despre grup), incearca sa afli si sa intelegi care sunt strategiile sale si cifrele importante asupra carora aceasta se concentreaza (pot fi rezultatele operatioanale, cota de piata sau altele). Si, atentie: prioritatile unei companii se pot schimba de la un an la altul. Viziteaza mai des site-ul organizatiei unde lucrezi; de cele mai multe ori suntem la curent cu toate noutatile publicate pe site-urile companiilor concurente, pe cele ale furnizorilor sau ale altor parteneri de afaceri, in vreme ce despre al companiei noastre poate nici macar nu stim ca nu mai este "In constructie". Fii cat mai activa in a face "networking intern" - tine legatura cu angajatii din alte departamente sau filiale, afla care sunt provocarile sau preocuparile lor.
Asigura-te ca te aliniezi la strategia companiei
Daca pentru compania unde lucrezi este foarte important managementul relatiei cu clientii, nu ai voie ca, atunci cand ajunge la tine un client, sa nu faci tot posibilul pentru a-l ajuta in cel mai scurt timp, chiar daca acest lucru nu face parte din descrierea postului pe care il ocupi.
Asigura-te ca ai resursele necesare pentru a-ti atinge obiectivele
O data ce ai aflat care sunt obiectivele companiei, fa o trecere in revista a resurselor si cunostintelor de care ai nevoie pentru a ajunge la rezultatele care se asteapta de la tine. Daca exista o oportunitate de training ce te-ar ajuta in activitatea ta, nu astepta sa fii trecuta pe lista de managerul tau, du-te la el si convinge-l ca esti cea mai potrivita persoana pentru a urma cursul respectiv.
Urmareste ce face competitia
Fii atenta la pasii pe care ii fac firmele concurente, ia ideile bune pe care le au si aplica-le, observa greselile lor si evita-le. Incearca sa stii permanent care sunt preocuparile jucatorilor importanti din piata si ultimele tendinte. Pentru aceasta, foarte utila este abonarea la revistele dedicate domeniului tau de activitate si participarea la activitatile sectoriale: targuri, seminarii etc.
Munceste mai intelept, nu mai mult
Nu iti pierde timpul in munca productiva ci investeste-l in lucruri productive. Manuel Bellsolell spune ca nu este, in general, nevoie de 12 ore de lucru pe zi pentru a bifa toate lucrurile aflate pe lista zilnica de "To do".
Nu trece peste seful tau
Daca iei decizii fara sa i le prezinti mai intai sefului tau, vei avea o bila neagra de la el. Cauta, in acelasi timp, sa lucrezi intr-un departament coordonat de un manager bun - el, la randul sau, este o persoana care face diferenta.
Fii pro-activa
A fi pro-activ nu este un lucru pe care sa il inveti sau pe care trebuie sa fii incurajat sa il faci. Nu trebuie ca seful tau sa iti solicite sa vii cu idei, sa fii atent la ce se intampla pentru ca, in loc sa ii dai probleme de rezovat, sa ii oferi solutii.
Nu uita ca numai cei mai buni evolueaza
Nu iti pune singura limite, crezand ca poti evolua in cadrul aceluasi departament. Nimeni nu ajuge director general fara sa fi lucrat in vanzari si finante. Pentru a ajunge in top, trebuie sa cunosti bine compania unde lucrezi, pentru a intelege cat mai bine activitatea acesteia.
Alege atitudinea potrivita
Pentru a fi campion, trebuie sa ai atitudinea potrivita care inseamna, cel mai simplu spus, sa vrei sa faci diferenta. Pentru aceasta, trebuie sa fii un discipol al politicilor companiei unde lucrezi: insuseste-ti valorile acesteia si comunica-le mai departe. "Avem posibilitatea de a ne alege atitudinea, de a decide daca dorim sa fim pozitivi sau nu. Nu este suficient sa ai atitudinea potrivita, trebuie sa o si insufli colaboratorilor si colegilor tai", arata Alex Kock.
Poti face acest lucru considerandu-i pe partenerii tai cei mai buni din piata (daca nu ai aceasta convingere, trebuie sa ii ajuti sa ajunga acolo) si influentandu-i cu un nivel cat mai ridicat de energie pozitiva (pentru ca, inspirandu-i pe oameni, ii vei face si sa te urmeze).
Ce te impiedica sa fii "un campion"
Frica de inaltime
Iti este frica "de inaltime" atunci cand simti ca nu esti suficient de bine pregatit pentru postul pe care ii detii. Acest lucru te impiedica sa te simti confortabil si te impinge sa iei decizii gresite.
Solutie: Nu te invinovati; spune-ti ca poti deveni un campion, fa-ti temele cat mai bine si totul va veni de la sine.
Viata in alb si negru
Nepotul cuiva este angajat, iar tu, nu; angajatul incompetent este promovat, iar tu, nu - sunt oameni care nu pot accepta ca nu intotdeauna viata este dreapta si care insista sa creada ca toate propunerile si ideile trebuie abordate dintr-o perspectiva rationala.
Solutie: Daca tinzi sa ai acest mod de gandire in "alb sau negru", incearca, atunci cand ii propui un proiect managerului tau, sa ii ceri parerea. Acest lucru il va face sa simta ca poate "investi" in ideea ta propriile sugestii.
Doar succesul conteaza
Sunt oameni care incearca prea mult, se straduie prea mult, muncesc prea mult. Nu este rau sa fii ambitios, dar este ceva in neregula atunci cand totul se limiteaza doar la a obtine succesul, neglijand costurile acestuia.
Solutie: Atunci cand spui "Ce echipa grozava suntem! Sa sarbatorim! Am reusit!" si vezi ca nimeni altcineva din echipa nu se bucura, fiind toata lumea prea epuizata, este momentul sa pui piciorul pe frana. Incearca sa iei si pulsul echipei tale pe traseul spre succes.
Teama de conflict
Sunt persoane care evita conflictul, chiar daca asta inseamna sa nu isi sustina punctul de vedere despre un produs pe care nu il considera pregatit pentru a fi lansat pe piata.
Solutie: Incearca sa faci fata unui conflict in afara zonei profesionale - atrage-i atentia unui ospatar, in restaurant, atunci cand nu esti multumit de serviciile sale. Treptat, vei putea sa iti sustii punctul de vedere si in mediul profesional, nemaivazand numai lucrurile negative ale unui conflict, ci si aspectele sale pozitive - un conflict poate genera noi idei, sanatoase pentru organizatie.
© Copyright:
Obtine "medalia de aur" la birou
Dupa o perioada istovitoare in care te-ai implicat 100% in munca, te astepti la o promovare sau cel putin la o marire a pachetului de beneficii. Aparent...
De Dana Tudor
Posteaza comentariu