In ultimii ani, instruirea a devenit una dintre cele mai eficiente modalitati de a cultiva abilitatile profesionale si personale ale indivizilor si echipelor, cu rezultate dovedite. Si daca poti spune ca ai tot ce-ti trebuie pentru a demara o afacere, atunci este obligatoriu sa iei in considerare cautarea unui coach care sa te ajute sa obtii rezultatele dorite intr-un timp cat mai bun.
Revista Fast Company arata ca pana la 40% dintre companiile din topul "Fortune 500" au apelat la serviciile de coaching pentru a-si imbunatati afacerile. Exista un profit clar si dovedit al investitiei. Un studiu al Manchester Review, datand din 2001, arata ca performanta executivilor implicati in programe de instruire a crescut de pana la 5.7 ori.
Ce este coachingul?
Coachingul este o conversatie, un dialog intre instructor si discipol. Prin asta vei invata cum sa:
comunici mai bine;
sa-ti definesti prioritatile;
sa dezvolti prezentari eficiente;
sa intelegi punctele esentiale;
sa-ti identifici necesitatile.
Exista mai multe tipuri de coaching din care poti sa alegi:
Instruire pentru viata care se axeaza pe experiente ce iti vor schimba viata prin incurajarea bucuriilor personale, libertatii, prin dezvoltarea identitatii proprii, construirea de relatii stabile si puternice sau prin exercitii ce te vor scapa de temeri si indoieli.
Instruire in afaceri - scopul este de a invata cum sa conduci o afacere. La nivel individual sau de echipa, pentru cei care detin afaceri mici si mijlocii, pentru persoanele cu rol de conducere sau nu. Acest tip de instruire va promova dezvoltarea afacerii.
Instruirea pentru manageri de top va stimula relatiile de colaborare pentru a imbunatati calitatea vietii.
In primul rand, trebuie sa alegi cel mai bun tip de instruire pentru tine. Apoi gaseste un coach cu experienta, educatia si abilitatile necesare pentru a te sustine. Dar ai grija: sunt multi fara nici o pregatire sau experienta, care isi spun insa "profesori".
Cum sa-ti alegi coach-ul potrivit
Serviciile de coaching au atras pana acum consultanti, terapeuti si oameni cu bune intentii, care nu vor decat sa ajute. Dar pentru ca nu exista nici o autoritate in domeniu care sa il reglementeze, un client pentru astfel de servicii trebuie sa-si aleaga cu mare grija coach-ul.
1. Evalueaza-i credibilitatea
Un coach in afaceri ar trebui sa fi facut macar un curs de specialitate, sa detina cateva cunostinte de baza despre dinamica organizatiilor si sa inteleaga cultura corporatista. Ar trebui sa-l intrebi daca este membru al vreunei organizatii, daca a publicat carti sau articole sau daca ofera si alte servicii si produse in afara de coaching.
Nu trebuie totusi sa te ghidezi exclusiv dupa certificarile pe care le arata. Acestea nu iti pot spune nimic despre calitatea serviciilor.
2. Evalueaza-i modul de lucru cu clientii
Multi consultanti te vor directiona catre raspunsuri fara sa te implice activ in descoperirea solutiei. Iar asta nu inseamna training. Un coach bun te va antrena intr-un dialog, iti va oferi o noua imagine a unei probleme si iti va permite sa decizi ceea ce este cel mai bine pentru tine.
Rolul coach-ului este sa ofere oportunitati pentru imbunatatirea abilitatilor, resurselor si creativitatii pe care deja le ai. El este pregatit sa asculte, sa observe si sa isi adapteze abordarea pentru a veni in intampinarea ta. Va stimula clientul sa gaseasca propria solutie, dar in egala masura stie cand sa intervina atunci cand te indepartezi de ea.
3. Asigura-te ca stie sa se puna in pielea clientilor
Trebuie sa fii sigura ca respectivul coach are experienta in domeniul tau de activitate si ca vorbiti aceeasi limba. Multi terapeuti se grabesc sa spuna ca sunt coach. Insa, chiar daca acestia au toate abilitatile si cunostintele care sa le permita sa duca la bun sfarsit un proces de transformare personala, nu sunt neaparat cei mai buni in a te ajuta sa-ti adaptezi stilul de conducere sau sa-ti imbunatatesti performantele profesionale.
4. Alte modalitati prin care iti poti descoperi coach-ul potrivit:
- citeste-i biografia si intreaba-l despre experienta anterioara;
- intreaba-l daca a mai lucrat cu probleme similare;
- viziteaza pagina de internet si observa felul in care isi vinde propriul produs.
5. Cauta opinii si referinte despre el
- multi coach vor afisa o lista de clienti pe pagina lor de internet ca sa poti vedea ce cred ei despre serviciile lor. Fereste-te sa dai credit opiniilor anonime.
- cere numele si numerele de telefon ale catorva clienti pentru a verifica experienta respectivului coach. Suna si intreaba cum au fost serviciile coach-ului, cum i-a ajutat sa-si atinga scopul si daca ar mai apela la serviciile acestuia.
6. Fii sigura ca alegerea facuta este cea potrivita
Ai incredere in instinctele tale atunci cand decizi daca coach-ul ales intelege sau nu cine esti cu adevarat si care sunt nevoile tale.
Poate ca iti doresti un instructor:
- care sa-ti fie un "ghimpe in coaste";
- care sa te sfatuiasca bazandu-se pe experienta;
- care sa te asculte si sa te ajute sa descoperi singura raspunsurile.
Insa, pana la urma, este foarte important sa-ti doresti sa ai o relatie in termeni cat mai buni cu coach-ul tau, sa ii poti incredinta anumite detalii din viata personala, fara sa-ti fie teama ca te poate judeca.
© Copyright:
Gaseste coach-ul potrivit pentru afacerea ta
In ultimii ani, instruirea a devenit una dintre cele mai eficiente modalitati de a cultiva abilitatile profesionale si personale ale indivizilor si echipelor, cu rezultate ...
Posteaza comentariu