Același raport relevă că 57% dintre copiii români cu vârste între 9 și 16 ani au contul setat public, chiar dacă, oficial, Facebook interzice accesul lor, față de alte țări europene, unde procentul este, în medie, de 27%.
Psihologii sunt de părere că accesul copiilor la Internet, de la cele mai fragede vârste, poate avea atât beneficii, cât și dezavantaje majore pentru dezvoltarea lor fizică și mentală. Mai mult decât atât, specialiștii afirmă că internetul pe mobil poate distrage atenția acestora la școală, iar efectele se pot răsfrânge, atât asupra rezultatelor lor, cât și asupra gradului din ce în ce mai redus de a socializa față în față.
Psihologul Maria Verdi, directorul Centrului ReCreation Life observă că, la o analiză mai atentă, acest fenomen s-a acutizat deoarece am adoptat și la noi în țară stilul nordic permisiv de creștere și educare.
“De mici, copiii nu au limite impuse, sunt lăsați să facă ce vor, până devin ei șefii casei. Există părinți care pun în mâinile copilului tableta, telefonul de la vârsta de 2 ani. La zile aniversare, cadourile ultimilor ani sunt tabletele, laptopurile, telefoanele. Copiii cu vârsta până într-un an sunt liniștiți când plâng, cu muzica din telefon. La cel mult 2 ani, tot părinții le fac cont de Facebook, unde postează albume cu poze. Sunt crescuți cu Facebook și alimentați cu internetul. Mediul online este surogatul părintelui. Inițial părintele este mulțumit că are un copil cuminte, că stă în casă, se joacă pe internet. În timp, copilul socializează tot mai greu în real, comunică tot mai puțin cu părinții, devine introvertit. Adicția creată generează conflicte în relația părinte-copil”, consideră psihologul Maria Verdi.
Totodată, specialistul remarcă că, dacă li se interzice accesul online, copiii din ziua de azi devin agresivi. Același comportament îl manifestă și în mediul școlar.
“Când sunt deja la vârsta școlară, manevrează cu profesionalism internetul. În timpul orei, mintea lor este online, pe Facebook. În momentele de neatenție ale învățătorului sau profesorului, ei comunică pe Facebook. Întrebați de ce procedează așa, motivează că se plictisesc la școală. Avem copii foarte dotați, olimpici, dar în același timp asistăm la scăderea interesului față de școală, rezultatele se văd în examenele anuale, în simulările făcute înaintea examenelor. Creșterea procentului depresiei infantile devine îngrijorătoare. Actualul stil educațional se pare că este depășit, neatractiv pentru tânăra generație. Prea multă teorie, ghiozdane grele, încărcate, generatoare de scolioze și plictiseală”, remarcă Verdi.
© Copyright:
Opt din zece copii au cont pe reţelele sociale. Ce spune psihologul?
În contextul în care smartphone-urile au devenit un “must-have” al oricărui copil, în perioada 2010-2014, în țara noastră, s-a înregistrat o creștere exponențială, de la 25% la 80% a copiilor care au un cont pe rețelele de socializare online, se arată în studiul european Net Children Go Mobile.
Posteaza comentariu