Toate calculele demonstrează cu uşurinţă că bicicleta este cel mai eficient mijloc de transport în interiorul oraşului. Pe o distanţă medie de şapte kilometri n-are rival. Ajungi mai repede folosind o bicicletă decât o maşină.
Peste 80 la sută din drumurile locuitorilor Capitalei sunt, într-o zi, sub 15 kilometri, adică o cursă de 7 pentru a ajunge la serviciu şi una pentru întoarcere. Oraşul e destul de compact. Avantajele mersului cu bicicleta sunt indiscutabile - evitarea ambuteiajelor, mişcarea în aer liber şi banii neirosiţi pe benzină sau motorină. Zece kilometri pe zi cu maşina, înseamnă un plin pe lună, adică 250 de lei, bani economisiţi dintr-un foc.
Cu toate avantajele în ce priveşte rapiditatea, sănătatea şi economia, foarte puţină lume foloseşte bicicleta.
M-am gândit multă vreme de ce şi am câteva răspunsuri. Iar răspunsurile au venit analizând propria experienţă.Prietenii şi cunoscuţii mei sunt extrem de entuziasmaţi când vine vorba de bicicletă. Îşi doresc mult să o folosească, dar se blochează de fiecare dată când vine vorba de trafic. Şi pe bună dreptate, traficul e un motiv puternic de descurajare.
Am început să folosesc bicileta în mod constant în urmă cu trei ani. Nu mi-a fost uşor, deşi sunt o fire sportivă, într-o formă fizică bună, fiind pasionat de alergare.
Mi-a luat destul de mult timp să-mi înving teama de maşini. Circulaţia cu bicicleta pe străzile aglomerate e o provocare, mai ales la început şi de aceea m-am hotărât să enumăr zece sfaturi născute din propria experienţă pentru a fi mult mai uşor să adoptaţi acest mijloc de transport simplu şi eficient:
1.
Dacă nu aţi mai mers pe bicicletă din copilărie, e foarte important să porniţi la drum alături de un partener experimentat. Exersaţi în weekend şi în zone fără trafic.2. Mersul pe bicicletă nu e comod. Statul în şa nu are nicio legătură cu statul în fotoliul relaxant al maşinii, dar puteţi, atunci când vă cumpăraţi bicileta, să o testaţi şi să alegeţi o şa cât mai comodă.
3. Nu plecaţi la drum fără cască. Această mică protecţie a redus cu 15 procente mortalitatea în cazul accidentelor de bicicletă. Nu e o cifră impresionantă, dar contează.
4. Cel mai bun mijloc pentru a vă proteja în trafic este experienţa. Aşa că înainte de a ieşi pe şosea trebuie să fiţi stăpâni pe ghidon. Să fiţi acomodaţi cu noul mijloc de deplasare.
5.
La început, nu porniţi singuri la drum. E foarte important să mergeţi cu cineva cu experienţă.6. Alegeţi trasee scurte pentru început şi, întotdeauna, înainte de a porni, proiectaţi-vă traseul în minte. E important să nu bâjbâiţi. Chiar dacă descoperiţi o scurtătură nu vă precipitaţi pe noul traseu. Îl veţi folosi la întoarcere sau data viitoare.
7. Nu circulaţi niciodată seara fără lumini. Slavă Domnului că în aceste zile asta e cea mai mică probleme. Dacă nu sunteţi observaţi în trafic nu aveţi cum să fiţi evitaţi.
8. Regula ”don't drink and drive” e valabilă şi la biciclete. Aici e nevoie de şi mai multă responsabilitate din cauza faptului că bicilistul e mult mai expus.
9. Nu mergeţi cu viteză şi niciodată nu vă luaţi la întrecere cu maşinile.
Mersul pe biciletă trebuie să fie relaxat, atent şi constant. Nu vreţi să ajungeţi transpiraţi la birou.10. Cel mai scurt drum pentru a introduce bicicleta în viaţa dumneavoastră e consecvenţa. Nu există satisfacţie mai mare decât să treceţi zâmbitori de o grămadă de automobile blocate în intersecţie.
Trăim într-un oraş fără piste şi fără ca autorităţile să aibă vreo dorinţă de a îmbunătăţi traficul în oraş, dar, cu toate aceste neajunsuri, cel mai dificil obstacol în a porni la drum suntem noi înşine. Temerile noastre, prejudecăţile noastre şi lipsa de experienţă.
Posteaza comentariu