Conform cercetarilor Institutului National de Medicina din cadrul National Academies din Statele Unite, strategiile de marketing care vizeaza copiii induc luarea unor decizii negative in materie de alimentatie. Este necesara o promovare a dietelor si produselor sanatoase.
Marketingul produselor alimentare, care au ca public-tinta copiii de 12 ani sau mai mici, induce consumul de mancaruri bogate in calorii, cu continut redus de substante hranitoare, ne informeaza un nou raport al Institutului National de Medicina din Statele Unite. Raportul ofera cea mai completa analiza de pana acum cu privire la influenta pe care o exercita publicitatea asupra regimului tineretului si al copiilor.
Descoperiri cu privire la influenta marketingului
Comitetul analizeaza sute de studii si dovezi clare adunate de la cei mai buni 120 de experti din domeniu, cu scopul de a determina care sunt efectele marketingului asupra regimului copiilor si, prin urmare, asupra sanatatii lor. Majoritatea acestor studii s-au axat pe publicitatea de la televizor, o limita care va fi depasita ulterior, avand in vedere ca strategiile de marketing evolueaza rapid si acum utilizeaza multe alte tactici in afara de reclamele televizate, cum ar fi de exemplu marketingul pe Internet, pe mobil si plasamentele de produse din jocuri pe calculator si alte forme de media. In general, comitetul nu a avut acces la volumul substantial de studii si analize de piata detinut de firmele de marketing, de companiile din industria alimentara sau a restaurantelor.
"Comitetul a gasit dovezi puternice ca publicitatea de la televizor influenteaza preferintele si cererile in materie de bauturi si mancare ale copiilor intre 2 si 11 ani si afecteaza obiceiurile lor de consum, cel putin pe termen scurt. O mare parte din publicitatea care vizeaza copiii promoveaza mancaruri si bauturi bogate in calorii, sarace in nutrienti si in cele din urma ii motiveaza sa aleaga si sa cumpere aceste produse", mai spun specialistii APC.