Valoarea totală a tratamentelor, de cca 14.000 de euro, a fost donată de GSK Consumer Healthcare;75% dintre copii aveau mai mult de două carii.
În luna iunie a acestui an, GSK Consumer Healthcare a demarat un proiect special împreună cu Salvați Copiii, pentru al doilea an la rând, în cadrul programului Zâmbește România, prin care a donat 1% din valoarea vânzărilor produselor sub marca Aquafresh®, Parodontax® și Sensodyne®, pentru consultaţii și tratamente stomatologice pentru copii defavorizați din România.
Astfel, în urma campaniei educaţionale Zâmbeşte România, GSK Consumer Healthcare a donat către Salvați Copiii aproape 14.000 de euro pentru tratamente stomatologice efectuate la 812 copii cu vârsta între 6 și 13 ani din comunele Mironeasa (Iași), Ciprian Porumbescu (Suceava) și Vânători Neamț (Neamț).
Copiii au beneficiat de următoarele servicii stomatologice:
- consultație primară și plan de tratament
- periaj profesional și fluorizare locală
- obturațiile cariilor pe dinți definitivi și temporari
- reconstituirea dinților cu fracturi
- extracții de dinți temporari și definitivi
- tratamente ale diferitelor afecțiuni
S-a constatat că cca 75% dintre copiii consultaţi prezentau mai mult de două afecțiuni carioase.
Campania a făcut parte dintr-o colaborare mai amplă cu Salvați Copiii, în urma căreia anul trecut, prin același program, 680 de copii din județele Botoșani și Vaslui au primit tratamente stomatologice gratuite. În plus, în acest an reprezentanții ONG-ului au mers împreună cu medici dentişti la peste 6000 de elevi din clasele I-IV din România, prezentând noțiuni de bază pentru igiena orală și oferind produse de îngrijire orală Aquafresh®.
Problema sănătății orale la copii, problemă națională
Comunitățile alese din județele Suceava, Neamț și Iași sunt dintre cele mai sărace din regiunea de nord-est a țării. În rândul beneficiarilor Salvați Copiii din aceste localități, aproximativ 50% din populație1 este direct dependentă de veniturile de la stat: indemnizația de creștere a copilului sau alocația copilului. De asemenea, ajutorul social reprezintă principala sursă de venit pentru 44% din populație . Nivelul scăzut al veniturilor limitează accesarea serviciilor medicale de specialitate.
Nevoia de a crea inițiative pentru creșterea nivelului de sănătate orală în comunitățile defavorizate din România este susținută și de datele de consum, care arată cât de puțin își îngrijesc românii dinții în mediul rural. La nivel rural, un locuitor folosește 1 tub de pastă de dinți timp de 2,5 ani , față de 3 ani, cum arătau datele anterioare, însă în continuare își schimbă periuța de dinți numai o dată la 10 ani2.
La nivel național, statisticile Zâmbește România înregistrate în 2013 arată că 75% dintre copiii între 5 și 13 ani incluși în studiu au carii pe dinții de lapte, în timp ce 3/4 din dinții temporari afectați prezintă carii neglijate, care nu sunt tratate.