Femeile cuprinse în campanie sunt din mediul rural şi oraşe mici, din cinci judeţte ale ţării (Argeş, Galaţi, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman).
Dintre femeile participante la testări, 70% au efectuat mamografii şi 30% ecografii mamare. Rezultatele au fost destul de îngrijorătoare, 43% dintre femei fiind descoperite cu probleme de sănătate a sânilor. Astfel:
- 10% dintre femei au primit recomandarea de a face biopsie şi/sau examen oncologic amănunţit
- 33% dintre femei au primit recomandarea de a face un examen ginecologic şi endocrinologic complet.
Tuturor femeilor li s-a recomandat un examen mamografic şi/sau ecografic periodic.
Campania a adus încă o dată în atenţie importanţa screening-ului în depistarea precoce a cancerului de sân, al treilea cel mai frecvent tip de cancer din România (după cancerul pulmonar şi cel colorectal). Anual, în România mor 3 244 de femei din cauza cancerului de sân. O pacientă depistată însă din timp cu cancer de sân are o rată de supravieţuire de 90%.
Screening-ul cancerului presupune diagnosticul la o populaţie fără simptome, într-un stadiu precoce de boală.