Nu te lasa rapunsa de cancerul de col uterin

La fiecare 2 minute o femeie moare de cancer de col uterin, cu toate ca aceasta boala este perfect tratabila. Din acesta cauza, Sanda Nicola, gazda evenimentului "Momente fericite" organizat de GSK la Teatrul National din Capitala, a tinut sa sublinieze ca femeile care mor rapunse de cancer de col uterin mor din ignoranta. In Romania, incidenta si mortalitatea prin cancer de col uterin se situeaza la cote alarmante si acest lucru din cauza lipsei de informare la nivelul publicului larg.

Expozitia "Momente fericite" marcheaza continuarea campaniei pentru prevenirea cancerului de col uterin, campanie pe care GlaxoSmithKline a lansat-o la inceputul anului. Au fost invitate 19 femei cunoscute si curajoase din Romania pentru a vorbi despre dreptul la viata printr-o inedita expozite de fotografii. Printre acestea s-au regasit: Sanda Nicola, Laura Codruta Kovesi, Aurora Liiceanu, Monica Tatoiu, Mihaela Geoana.

Campania a fost sustinuta de la bun inceput de Mihaela Radulescu si de Sanda Nicola, care au trecut cu bine peste o experienta nefericita legata de afectiune a coluli uterin.

In aceasta toamana, celor doua invingatoare li s-au alaturat toate celelalte femei cunoscute, care apar in fotografii ca un simbol al sperantei si al curajului de a merge mai departe.

"Am ales fotografiile ca o alta forma, mai expresiva, mai emotionanta, de a comunica faptul ca orice femeie are sansa unei vieti fericite, sanatoase, cu mai multe momente de bucurie, ca orice femeie poate fi puternica si poate deveni un exenplu pentru cei din jur. Ne-am dorit ca cele 19 doamne, care ni s-au alaturat, sa le demonstreze femeilor din Romania ca viata merita traita pentru momentele sale de gratie si ca, pentru a putea savura aceste momente, este important sa actioneze inteligent, sa aiba grija de ele, si sa isi pastreze sanatatea", a declarata David Lechleiter, Vice-Presedinte si Director General GlaxoSmithKline (GSK).


Campania isi propune sa ofere femeilor cat mai multe informatii despre cancerul de col uterin si legatura acestuia cu infectia cu tulpini oncogenetice de Papillomavirus uman (HPV), precum si despre metodele de prevenire. Infectia cu HPV apare frecvent la femeile tinere, active sexual, incidenta cancerului de col uterin fiind mai mare la femeile de peste 35 de ani, sugerand progresia lenta a infectiei virale catre cancer.

Vaccinul impotriva cancerului de col uterin, Ceravix, produs dezvoltat de laboratoarele companiei GlaxoSmithKline (GSK), va intra pe piata din Romania peste trei saptamani, a mai declarat David Lechleiter, directorul general al companiei GSK Romania.
Cervarix a fost autorizat pentru punerea pe piata in Uniunea Europeana, pe acest segment existand pana acum un singur produs, al companiei Merck. Autorizatia survine avizului pozitiv dat in luna iulie de un comitet al Agentiei europene a medicamentului (EMEA), dupa trecerea in revista a diferitelor studii care au demonstrat "excelenta eficacitate" a Cervarix.

GSK si-a pus mari sperante in Cervarix care va fi produs in fabrica sa din nordul Frantei. Vaccinurile sunt pentru grupul britanic o activitate in plina expansiune care ar putea reprezenta, potrivit estimarilor, 13,8% din cifra de afaceri pana in 2010, fata de 7,5% in 2005.
In urmatorii 5 ani, GSK intentioneaza sa lanseze mai multe vaccinuri inovatoare: unul impotriva rotavirus, un vaccin pentru prevenirea bolii pneumococice, un vaccin gripal imbunatatit pentru varstnici si un vaccin combinat impotriva meningitei la copiii.