La fel ca si in anul 2006, Centrul Medical Unirea afirma, si de aceasta data, in materialele de informare publice si comerciale (brosuri, website, materiale de presa) ca detine un “Spital” si ca ofera servicii spitalicesti fara a indeplini conditiile prevazute de normele legale in vigoare privind organizarea si structura functionala a unui spital si fara a avea autorizatiile sanitare necesare.
In octombrie 2006, CMU a recunoscut intr-o scrisoare oficiala acuzatiile aduse de MedLife si faptul ca a utilizat in mod necorespunzator termenul de “Spital” pentru a identifica facilitatile pe care le detine, fara a avea dotarile si autorizatiile necesare pentru functionarea legala a unui spital.
“In anul 2006 am acceptat o intelegere amiabila cu reprezentantii CMU, deoarece am avut incredere in promisiunile scrise asumate de CMU, de a nu mai folosi termenul de “spital” pentru definirea facilitatilor pe care le detin si care nu respecta standardele legale. CMU a recunoscut in scris ca actiunile lor au indus in eroare beneficiarii serviciilor CMU, au inselat consumatorii privind sensul institutiei “spital”.
In conditiile in care, dupa doi ani de la acest incident, CMU a reluat in mod voit folosirea incorecta a termenului de “spital” si pretinde public ca ofera servicii spitalicesti fara a avea autorizatiile si dotarile necesare unui spital, dovedeste o lipsa de etica profesionala din partea acestora. Consideram ca CMU practica in continuare publicitate inselatoare pentru pacientii care doresc sa apeleze la astfel de servicii medicale, creeaza concurenta neloiala pe piata, afecteaza credibilitatea sistemului medical privat si, in plus, construiesc o imagine falsa care denatureaza sensul institutiei ”Spital” asa cum este prevazut de legislatia romaneasca in vigoare”, a declarat Ciprian Ciobanu, Director MedLife.
Ca urmare a faptului ca CMU a recidivat in actiunile sale de practici concurentiale incorecte, MedLife a reluat plangerile depuse la institutiile de control ale statului, inclusiv Consiliul Concurentei, Directia de Sanatate Publica Bucuresti si Ministerul Sanatatii, si va urmari obtinerea rezolutiei din partea acestora pentru a inlatura orice forma de comunicare inselatoare din partea CMU.