Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) a realizat, prin intermediul IMAS, o cercetare la nivel national care a avut drept obiectiv masurarea schimbarilor de perceptie si atitudine ale romanilor fata de aceasta forma de discriminare, dupa 6 luni de campanie anti-hartuire. 661 de persoane au raspuns unui chestionar despre hartuirea sexuala la locul de munca.
Concluziile cercetarii indica schimbari semnificative de perceptie si atitudine in cazul persoanelor din cele 4 orase-tinta ale campaniei, comparativ cu restul populatiei.
Cei mai sensibili la subiectul hartuirii sexuale sunt clujenii, care se exprima aproape unanim ca fiind de acord cu faptul fenomenul afecteaza negativ mediul profesional si ca trebuie pedepsit prin lege. Ei sunt, de asemenea, si cei mai receptivi: 64% dintre ei afirma ca au primit, in ultimele 6 luni, informatii referitoare la hartuirea sexuala.
Sursele de informare cele mai penetrante de-a lungul derularii campaniei au fost televiziunea (92%) si presa scrisa (40%), iar cele mai putin active surse continua sa fie departamentele de resurse umane (1,3%), respectiv sindicatele (0,3%), desi acestea au un rol important in prevenirea hartuirii sexuale in relatiile de munca.
Campania "Spune NU hartuirii sexuale" si-a propus informarea cetatenilor cu privire la formele de hartuire sexuala, modalitatile de gestionare, prevederile legale si organizatiile autorizate sa se implice in rezolvarea unor astfel de cazuri.
Principalele orase-tinta au fost Cluj-Napoca, Iasi, Constanta si Bucuresti, unde au avut loc mai multe intalniri cu reprezentanti ai sindicatelor, manageri de resurse umane si reprezentanti ai institutiilor responsabile cu solutionarea cazurilor de hartuire sexuala.