Acest lucru a fost posibil datorita dotarii unei a doua sali de operatii la Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu Mures (IBCvT), devenita functionala inca din timpul campaniei.
Valoarea fondurilor campaniei donate pana la sfarsitul lunii august se ridica la 400.000 de dolari SUA. Suma a fost investita in achizitionarea de tehnica medicala de varf pentru cel de-al doilea bloc operator al IBCvT din Targu-Mures: un ecocardiograf cu sonda transesofagiana pediatrica (primul ecograf din Romania configurat pe investigatii cardiologice intraoperatorii la copii si nou-nascuti), o pompa de circulatie extracorporeala, un monitor de anestezieterapie intensiva si o statie de pompe volumetrice peristaltice.
Totodata, unul dintre medicii Institutului a fost trimis la specializare in cardiologie interventionala pentru copii, in Elvetia.
Conform estimarilor interne ale P&G, donatia s-ar putea ridica la 550.000 de dolari SUA. Ultima transa a donatiei, in valoare de aproximativ 150.000 USD, va fi utilizata pentru achizitionarea unor echipamente suplimentare pentru a doua sala de operatii (aparat NIRS-oximetru cerebral/somatic), pentru inlocuirea echipamentelor uzate fizic din primul bloc operator al IBCvT, pentru dotarea blocului de terapie intensiva pediatrica din Sectia Clinica de Cardiologie Pediatrica si pentru o bursa de supraspecializare in strainatate a unui medic neonatolog.
"Pentru IBCvT, aceasta campanie a constituit un sprijin deosebit in dezvoltarea activitatii de chirurgie cardiaca pediatrica prin cresterea numarului de interventii si a calitatii actului medical, datorita utilizarii tehnicii de varf. De asemenea, ne bucuram ca aceasta campanie a constituit o oportunitate extraordinara de a face cunoscute populatiei atat incidenta malformatiilor cardiace congenitale, cat si posibilitatea de depistare si pasii care trebuie urmati", a declarat doamna Monica Suciu, Manager General IBCvT Targu Mures.
Campania de informare si-a demonstrat si ea eficienta, numarul copiilor cu afectiuni cardiace care s-au prezentat la control medical crescand semnificativ. Astfel, fata de perioada anterioara, in timpul campaniei "Sansa la viata" s-a dublat numarul copiilor operati care au fost trimisi la IBCvT de catre medici specialisti.
"Ne bucuram de succesul campaniei, care si-a atins obiectivul de a creste numarul de copii salvati prin dotarea celei de-a doua sali de operatii la IBCvT. Intentionam sa continuam acest proiect si anul viitor, cand vom identifica si ne vom concentra asupra unei noi cauze sociale, care sa raspunda nevoilor comunitatii", a declarat Jose Medran, Director General P&G Romania.
Get the Flash Player to see this player.