In perioada 27-29 ianuarie au fost analizate aspecte privind activitatea Comitetului director si a consiliului medical ale spitalului, precum si a consiliului etic. De asemenea, s-a verificat modul de organizare si functionare a spitalului, regulamentul intern, dar si relatia contractuala cu casa judeteana de asigurari de sanatate.
Comisia a concluzionat ca activitatea si calitatea actului medical la Spitalul Judetean Slatina se desfasoara in prezent la un nivel mediu si ca:
- Nu exista o coerenta a intalnirilor consiliilor ce activeaza la nivelul spitalului, iar Regulamentul intern al unitatii este neactualizat;
- Nu exista un plan de dezvoltare a spitalului, iar la sfarsitul lunii ianuarie managerul spitalului nu intocmise planul anual de furnizare de servicii medicale;
- La nivelul unitatii sanitare structura de personal medical calificat este neacoperita;
- In ceea ce priveste activitatea UPU s-a constatat ca neaplicarea standardelor de triaj face posibila redirectionarea pacientilor catre alte compartimente sau unitati sanitare cu posibilitatea unor erori de diagnostic si atitudine profesionala.
Comisia MS a recomandat o serie de masuri pentru imbunatatirea activitatii in unitatea medicala, dintre care: obligativitatea implementarii si respectarea standardelor si a ghidurilor de buna practica medicala; supravegherea activitatii UPU si a sectiilor spitalului pe o perioada de 6 luni de Centrul Universitar Craiova si Directia de Sanatate Publica; obligativitatea detensionarii relatiilor interumane de comunicare eficienta intre managementul unitatii si reprezentantii DSP; necesitatea organizarii si desfasurarii in regim de urgenta a concursurilor pentru ocuparea posturilor de manager al Spitalului Judetean Slatina, directorul medical si cel administrativ, posturi ocupate in prezent de interimari.
Toate aceste masuri au termene clare si personal care raspunde de punerea lor in aplicare.