Dupa aparitia imaginilor pe pachetele de tigarete, fumatorii au inceput sa se gandeasca sa renunte la tutun si chiar sa incerce sa nu fumeze, o buna parte din ei reusind sa fie abstinenti mai mult de o saptamana. Dintre acestia, cei mai multi au reusit sa se abtina de la fumat cel putin o saptamana, conform Ministerului Sanatatii.
Avertismentele combinate de pe pachetele de tigari au determinat mai multi fumatori sa-si modifice modul de a fuma in incercarea de a diminua efectele asupra organismului, comparativ cu avertismentele-text.
O explicatie a acestor transformari este oferita tot de analiza impactului pictogramelor: fumatorii cunosc mai bine si mai complet efectele fumatului iar vederea pachetului de tigari nu mai provoaca placere ci genereaza o reactie emotionala negativa puternica: dezgust, scarba pentru 35,1% dintre respondenti; teama, frica pentru 30,6% dintre fumatori.
Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii, in regiunea Europa, fumatul este principala cauza de mortalitate prematura in randul adultilor, la fiecare 6 secunde, 1 om murind datorita tutunului. De aceea, renuntarea la fumat este una din cele mai eficiente masuri de imbunatatire a sanatatii publice pe termen scurt si mediu.
Din 1 iulie 2009, toate pachetele de tutun (deci nu numai tigaretele) trebuie sa fie inscriptionate cu avertismente combinate. La aceasta data expira perioada de "gratie" acordata pentru epuizarea stocurilor.