La sfarsitul acestei luni se incheie primul an din noua campanie Help care s-a desfasurat sub deviza "Cu tineri, pentru tineri". Rezultatele studiilor desfasurate pana acum arata ca mesajele transmise prin intermediul acestei campanii nu i-au lasat indiferenti pe tineri si ca le influenteaza atitudinea si comportamentul in ceea ce priveste fumatul.
In 2005, Comisia Europeana a initiat prima campanie "Help - pentru o viata fara tutun", care a avut ca motto: "Exista ajutor pentru renuntarea la fumat, pentru a rezista la tentatia fumatului si pentru evitarea pericolelor fumatului pasiv". Campania a durat 4 ani si s-a incheiat in 2008, mesajele sale ajungand la peste 152 milioane de europeni. Anul acesta s-a decis continuarea acestei campanii si pe 31 mai s-a lansat Help 2.0. Programul a fost focusat pe tineri, cu grup tinta principal - 15-35 de ani si grup tinta specific - tinerele femei si tinerii adulti cu varsta cuprinsa intre 24 si 35 de ani.
Pentru a veni in ajutorul tinerilor, in Romania s-au realizat parteneriate cu mai multe organizatii de tineret, care trebuie sa reprezinte factori decisivi pentru cresterea constiintei cetatenesti si pentru imbunatatirea starii de sanatate a tinerilor, incurajandu-i sa opteze pentru o viata sanatoasa.
Actiuni efectuate in cadrul campaniei
"In cadrul actiunilor pe care le-am desfasurat am promovat stilul de viata activ, sanatos si am incurajat practicarea sportului – atat prin participare cu standul Help la evenimente sportive pentru toti – competitii de role, cros, biciclete, dans, sporturi pe plaja - cat si prin initiere de competitii sportive sub sloganul Fugi de tutun", a declarat Adriana Jipa, coordonatoarea campaniei Help in Romania. Iata cateva dintre actiunile care au avut loc in cadrul acestei campanii:
Turneul Rezistentei
Evenimentele sportive nu au fost singurul gen de actiuni pe care echipa Help le-a sustinut. Un proiect inedit a fost "Turneul Rezistentei", o petrecere in care organizatorul - "Institutul de Cercetare pentru o Societate Fara Tutun" - a adus cativa dintre cei mai renumiti DJ din cluburile Europei intr-un turneu in Bucuresti, Dublin, Malmo, Varsovia, Berlin si Rotterdam, pentru a transmite tinerilor in direct mesaje pe telefonul mobil, ridicand semne de intrebare asupra consumului de tutun. Mesajul general pe care organizatorii l-au adresat tinerilor a fost unul de tip manifest: "Este momentul sa luam pozitie si sa spunem NU consumului de tutun - este momentul pentru Rezistenta. Deschideti ochii - Deschideti-va mintea - Spuneti si altora".
Caravana HELP@SCHOOL
A fost desfasurat un proiect informal antitutun in 16 licee din Bucuresti – Caravana "HELP@SCHOOL" – cu mare impact asupra elevilor. In acest turneu echipa a discutat individual cu aproximativ 4.000 de persoane, s-au realizat peste 3,500 de testari de monoxid de carbon, au fost preluate circa 50 de ponturi video pentru evitarea fumatului - care urmeaza sa fie postate pe site-ul campaniei, fiind promovat un stil de viata sanatos, prin practicarea sportului. Mesajul a fost directionat atat catre elevi, cat si catre cadrele didactice. Profesorii de educatie fizica au transmis mesajul si au organizat competitii sportive sub aceeasi denumire generica "Fugi de tutun", la care au fost acordate numeroase premii. De asemenea, Primaria Municipiului Bucuresti a acordat trofeul acestui turneu scolii Superioare Comerciale "Nicolae Kretzulescu", o recunoastere pentru implicarea exemplara in proiect.
Helpisoadele: provocatoare si indraznete
A fost dezvoltata o operatiune online inovator de tip "serial web" directionata catre adolescenti, pentru a-i constientiza de problemele tutunului. "Helpisoadele" sunt scurte filmulete care au capacitatea de a crea un extraordinar "buzz" online. In total, vor fi 11 "Helpisoade" independente, animate si un serial pilot care prezinta personajele principale si geneza serialului. Serialul pilot explica modul in care cei 3 Helpers se intalnesc, fiecare dintre ei aflandu-se in urma unei traume personale cauzate de fumat si dorind sa lupte pentru o lume fara tutun. Scopul acestor absurde si mai ales comice "Helpisoade" este de a comunica cu adolescentii intr-un limbaj pe care ei il inteleg si il apreciaza, facandu-i astfel sa constientizeze pericolele tutunului si in acelasi timp crescandu-le afinitatea cu mesajele campaniei.
Alte proiecte
Help a fost alaturi de studenti in organizarea propriilor proiecte antitutun, a sustinut evenimentele organizate de Institutul de Sanatate Publica pentru celebrarea zilei de 31 mai (Ziua Mondiala Fara Tutun) si s-a alaturat in cateva randuri evenimentelor Agentiei Nationale Antidrog. A fost transmis un mesaj consistent si puternic: "Tinerii trebuie ajutati sa vada adevarul din spatele marketingului fantastic al produselor de tutun si sa afle ca exista ajutor pentru prevenirea si combaterea fumatului".
© Copyright:
Campaniile anti-tutun au un impact pozitiv asupra tinerilor
La sfarsitul acestei luni se incheie se incheie primul an din noua campanie Help care s-a desfasurat sub deviza "Cu tineri, pentru tineri".
Posteaza comentariu