Femeile cuprinse în campanie au fost din mediul rural şi oraşe mici, din cinci judeţe ale ţării (Argeş, Galaţi, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman).
Rezultatele au fost destul de îngrijorătoare, 43% dintre femei fiind descoperite cu probleme de sănătate a sânilor. Astfel, 10% dintre femei au primit recomandarea de a face biopsie şi/sau examen oncologic amănunţit şi 33% dintre femei au primit recomandarea de a face un examen ginecologic şi endocrinologic complet. Tuturor femeilor li s-a recomandat un examen mamografic şi/sau ecografic periodic.
Printre cele care au beneficiat de această campanie se numără Nicoleta, o femeie de 36 de ani dintr-o comună a judeţului Prahova.
O altă poveste este însă cea a Valeriei, de 37 de ani, din Ialomiţa. Ea are un nodul care a crescut cu 3 mm în câteva luni, din noiembrie 2014 până în februarie 2015. Ştia de el de ceva vreme dar, deşi era dureros (la frig, la efort), din lipsa de bani nu s-a dus la control. Medicii au descoperit acum că nodulul este malign şi au îndrumat-o urgent către operaţie. Femeia şi soţul ei trăiesc însă din ajutor social, nu au bani pentru o asemenea operaţie. Încearcă însă să îi strângă de pe la rude, prieteni, biserică. “Trebuie să strâng măcar 15 milioane ca să mă pot duce la Bucureşti să mă operez. Sper să reuşesc cât mai repede…” declara Valeria.
Campania “Oameni pentru oameni” a adus încă o dată în atenţie importanţa screening-ului în depistarea precoce a cancerului de sân, al treilea cel mai frecvent tip de cancer din România (după cancerul pulmonar şi cel colorectal). Anual, în România mor 3.244 de femei din cauza cancerului de sân. O pacientă depistată însă din timp cu cancer de sân are o rată de supravieţuire de 90%.
Screening-ul cancerului presupune diagnosticul la o populaţie fără simptome, într-un stadiu precoce de boală.