Era mai dificil să recuperezi informațiile externe, dar, odată cu Internetul, aproape orice informație este accesibilă în câteva secunde. Această ușurință a produs ceea ce cercetătorii numesc efectul Google, în cadrul căruia este o nevoie mai mică de a stoca informații intern atunci când sunt atât de ușor accesibile în altă parte. Această disponibilitate a informațiilor externe ne determină să neglijăm informația propriu-zisă, însă ne amintim unde să o găsim. De exemplu, un studiu a constatat că persoanele care joacă un joc de trivia cred că un computer stochează fiecare întrebare trivia pentru a o studia mai târziu, așa că nu se formează o amintire a informațiilor dorite.
Studiul actual sugerează că același proces poate avea loc și în cazul amintirilor experențiale, care nu au putut fi capturate și stocate cu ușurință în exterior în trecut. Odată cu apariția smartphone-urilor și a rețelelor sociale, putem externaliza nu numai cunoștințele, ci și amintirea experiențelor noastre. Deși aceste experiențe pot fi păstrate pe dispozitivele noastre, ceea ce rămâne în memoria noastră poate fi diminuat. Mai mult, aceste studii nu le-au permis oamenilor să folosească rețelele sociale în mod liber, așa cum s-ar putea într-un cadru natural, ceea ce ar putea combina aceste efecte cu distragerile suplimentare de multitasking, scrollul prin postările prietenilor sau notificările primite.
Acest efect este corelat cu o altă preocupare legată de mediile sociale: FOMO sau frica de a nu rata ceva. Odată cu creșterea conținutului comun, activitățile interesante pe care le-ai putea face în orice moment sunt mai evidente decât oricând, ceea ce poate duce la un sentiment de teamă că celelalte persoane au experiențe satisfăcătoare fără tine. Deloc surprinzător, această teamă este asociată cu un nivel mai scăzut al satisfacției în viață, dar și cu o dispoziție mai proastă. După cum sugerează și studiul actual, distribuirea conținutului tău te poate face să pierzi anumite lucruri într-un mod diferit. Deși participanții la studiu au declarat că sunt la fel de mulțumiți și implicați în fiecare activitate pe care o desfășoară, cei care au externalizat experiențele pe telefon sau pe o bucată de hârtie par a avea o experiență mai puțin intensă decât ceilalți.
Posteaza comentariu