De ce văd oamenii creativi lumea altfel?

Ideea că unii oameni percep mai multe posibilități decât alții este esențială pentru conceptul de creativitate.
Psihologii măsoară adesea creativitatea cu exerciții la care participanții trebuie să genereze cât mai multe utilizări pentru obiectele obișnuite, cum ar fi un pieptene. Iar oamenii creativi se vor gândi la mai multe utilizări decât cele comune. Iată prin ce sunt diferiți oamenii creativi!

Care sunt motivele pentru care oamenii creativi văd lumea altfel?

1. Vor să experimenteze


Deschiderea către experiențe noi este un aspect al personalității care ne stimulează creativitatea. Dintre cele cinci trăsături importante ale personalității, aceasta prezice realizările creative și performanțele.
Creativitatea oamenilor rezultă dintr-o încercare de explorare cognitivă a lumii interioare și exterioare. Această curiozitate de a examina lucrurile din toate unghiurile poate ajuta oamenii să vadă mai multe lucruri decât de obicei sau să descopere posibilități complexe.

2. Au o viziune creativă


Cercetările sugerează că oamenii creativi nu aduc doar o perspectivă diferită asupra lucrurilor, ci văd cu adevărat lucrurile în mod diferit față de persoanele obișnuite. Această descoperire a determinat cercetătorii să testeze dacă există o corelație între descoperirea lor și fenomenul percepției vizuale, care apare atunci când două imagini diferite sunt prezentate fiecărui ochi simultan, cum ar fi un plasture roșu la ochiul drept și un plasture verde la ochiul stâng.
Participanții văd imaginile intermitent. Însă oamenii creativi văd o combinație a ambelor imagini, care pare a fi o soluție creativă. Constatările demonstrează că tendințele creative ale persoanelor deschise la nou și experiențe se extind, iar oamenii creativi au experiențe vizuale fundamental diferite față de persoanele obișnuite.

3. Văd lucruri pe care ceilalți le ratează


Un alt fenomen perceptual, orbirea neintenționată, apare atunci când oamenii se concentrează atât de mult asupra unui lucru, astfel încât nu mai reușesc să vadă ce se petrece în jurul lor. Cercetătorii au demonstrat cu exactitate această problemă perceptuală, prezentându-le participanților un scurt videoclip cu persoane care se joacă cu un minge de baschet, cerându-le să urmărească numărul total de pase între jucătorii îmbrăcați în alb.
Însă în clip apare și o gorilă, care a fost ignorată de aproximativ jumătate din cei 192 de participanții de la studiu. Susceptibilitatea la orbirea neintenționată depinde de personalitate, iar persoanele creative au mai multe șanse să vadă gorila din videoclip.

Deși există multe beneficii în ceea ce privește deschiderea aceasta a minții, este important de observat că există și efecte negative, cum ar fi predispoziția către halucinații.


iulia-mirica