Atunci când lucrezi la sediul unei firme poți discuta orice sugestie pe care o ai alături de ceilalți colegi, dar dacă lucrezi de acasă nu depinde decât de tine să realizezi o structură a activității care să-ți permită să-ți valorifici potențialul, fără să te lași sabotat de diferiți factori care amplifică stresul. Provocările sunt diferite acasă sau la birou, dar pentru a valorifica aspectele pozitive legate de lucrul de acasă trebuie să creezi variante utile care să-ți ofere energie și să nu te facă să te simți izolat.
Iată cum trebuie să procedezi pentru a diminua stresul când lucrezi de acasă:
1. Fă-ți un program clar
Deși este minunat să te gândești că poți lucra în propriul ritm, tot vei avea nevoie de un program, chiar dacă este unul personalizat. Dacă aștepți până când ai chef să începi ai putea pierde o parte importantă a zilei, așa că stabilește-ți intervale clare pentru lucru și odihnă.
Iată câteva idei care te pot ajuta:
- lucrează când ai randamentul cel mai mare
Multe persoane constată că au mai multă energie dimineața și că sunt mai productive dacă încep devreme decât dacă așteapă după-amiaza.
Nu este foarte util să te apuci de lucru după ce prima parte a zilei ai făcut ordine în casă pentru că ai putea să fii puțin obosit, dar nu depinde decât de tine. Experimentează cu mai multe variante până când o găsești pe cea potrivită pentru tine;- prioritizează sarcinile mai dificile
În loc să lași să se acumuleze lucrurile care nu-ți plac sau care ți se par foarte complicate și te stresează, mai bine începe cu ele și vei avea un sentiment de eliberare, în timp ce-ți crește încrederea în forțele proprii;
- folosește tehnologia în favoarea ta
Există multe aplicații care monitorizează timpul petrecut pe rețelele de socializare, foarte utile pentru a preveni irosirea timpului.
Încearcă-le și tu.
2. Creează-ți o rețea de colegi și rămâi conectat
Dacă te simți izolat îți va fi mai greu să-ți găsești motivația de a-ți susține cariera, dar nu este deloc greu să-ți îmbunătățești viața din punct de vedere social. Caută mai mulți colegi care lucrează și ei de acasă cu ajutorul grupurilor de pe Facebook sau al celorlalte aplicații online, trimite mesaje din când în când sau planificați întâlniri periodice. Odată ce identifici mai multe persoane care au nevoi și aspirații similare cu ale tale vei simți că faci parte dintr-o comunitate, iar impulsul dat de energia celorlalți te va menține motivat și optimist.
3. Oferă-ți recompense
Gândește-te și la lucruri pe care ți le poți oferi ca recompensă atunci când atingi diferite obiective. Scopul este să faci munca mai plăcută și să te simți mulțumit de fiecare dată când finalizezi o anumită activitate sau un proiect.
Împarte fiecare sarcină în sub-etape și oferă-ți o mică recompensă după ce le realizezi. Poate fi vorba despre o scurtă plimbare în parc, un film interesant sau câteva minute în care te joci alături de câinele tău.
4. Învață să spui „nu”
Vei primi multe rugăminți sau cereri pe care trebuie să înveți să le refuzi dacă vrei să fii gata la timp și să-ți îndeplinești sarcinile așa cum trebuie. Poate fi greu să refuzi, dar gândește-te că timpul tău este limitat. Este important să conștientizezi că uneori a spune „da” cuiva înseamnă a-ți spune „nu” chiar ție, dacă lipsa timpului înseamnă că nu-ți vei realiza obiectivele profesionale și vei amplifica stresul resimțit.
Posteaza comentariu