Psihologie. De ce sunt românii obsedaţi de reduceri şi gratuităţi

Simpla vedere a etichetelor de reduceri, anunţate cu litere mari şi roşii de magazine, stimulează creşterea tensiunii sanguine, produce o stare de agitaţie, creşte nivelul adrenalinei şi, în cazul multor români, acest stimul vizual îi “forţează” să cumpere mai mult decât de obicei, este de părere psihologul Iuliana Fűlaș.
Un alt factor de care comercianţii se folosesc pentru a le “excita” simţurile cumpărătorilor este mecanismul conform căruia doar 5% sunt iniţiatori, iar restul de 95%, imitatori, cei care sunt influentaţi de acţiunile celorlalţi. Astfel, potrivit specialistului, dependenţa de cumpărături în timpul reducerilor este puternic influenţată de procesul de imitare. “Aceste strategii de marketing au în spate mecanisme psihologice, iar dorinţa românului de a imita este foarte mult exploatată de vânzători.
Mai mult, comercianţii mai folosesc şi alte arme de influenţă, precum reciprocitatea sau raritatea. Reciprocitatea face referire la obligaţia de a întoarce favoarea. Spre exemplu, când un vânzător îţi oferă un produs la un preţ foarte mic sau chiar gratuit, oamenii simt instinctiv nevoia de a se revanşa pentru „favoarea” primită. Acest lucru îi împinge pe mulţi români să cumpere mai mult decat de obicei de la acelaşi comerciant. Societatea ne-a educat în această direcţie, şi anume să întoarcem favorurile şi să nu oferim necondiţionat”
, afirmă psihologul Iuliana Fűlaș.
 

Comentarii (3)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Mama_Mihaela pe 24 Ian 2016, 13:39
    mda

    de saracie,. de aia .

    0
    0

  • irma pe 23 Ian 2016, 17:26
    din putul gandirii d-nei Fűlaș...

    Folosirea adjectivului "obsedati" in titlu si argumentele ulterioare ale d-nei Fulas sunt de-a dreptul hilare. Nu d-na Fulas, oamenii nu sunt OBSEDATI de reduceri si gratuitati. Doar reactioneaza, cum este si firesc, atunci cand apar oferte. Pe de alta parte, explicatia "...carenţele afective din copilărie sau evenimentele traumatizante petrecute la maturitate" este de nivelul mamei Omida (si a celorlalte ghicitoare) care exploateaza efectul Forer. Cu argumentul asta poti "explica" orice comportament. De ce isi bate Gheorghe nevasta? Datorita "carenţelor afective din copilărie sau evenimentele traumatizante petrecute la maturitate". De ce isi bate Maria copiii cand iau note mici la scoala? Datorita "carenţelor afective din copilărie sau evenimentele traumatizante petrecute la maturitate". De ce se cearta Maria cu vecina Ileana? Datorita "carenţelor afective din copilărie sau evenimentele traumatizante petrecute la maturitate". De ce se imbata Gheorghe ca porcul? Datorita "carenţelor afective din copilărie sau evenimentele traumatizante petrecute la maturitate". D-na Fulas, Psihologia umana are explicatii pentru reactia oamenilor (nu numai a romanilor) la promotii. Doar ca trebuie cautate, citite si intelese. (vezi: instinctul dominantei, gestionarea Wellbeingului, Teoria perspectivei (D Kahneman) s.a.)

    0
    0

  • vivi pe 23 Ian 2016, 11:50
    reducerile la romini

    nu sint de acord cu aceasta afirmare ca rominii sint obsedati de reduceri .Sa vedeti la americani dupa Ziua Curcanului cind incep reducerile =Sale . Stau la cozi imense in fata magazinelor mari cu mult inainte de ora deschiderii pentru a cumpara lucruri mai ieftine. Concluzia este ca peste tot in lume oamenii sint cam la fel.

    4
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod