Îți place să te uiți la poze cu căței? Iată care este explicația!
James McNulty, un profesor în psihologie de la Universitatea de Stat din Florida, a fost rugat de Departamentul Apărării să vină cu idei pentru a ajuta mariajul personalului militar care era trimis în situații stresante, departe de parteneri. Un studiu a arătat că probabilitatea divorțului în rândul veteranilor de luptă este cu 62% mai mare decât în rândul altor bărbați. McNulty și echipa sa au decis să vadă dacă oamenii ar putea să își schimbe sentimentele față de parteneri într-o peroadă scurtă de timp.
Sentimentele oamenilor față de partenerii lor sunt foarte importante. Dacă te simți bine în legătură cu partenerul tău, interacțiunea ta cu el va reflecta acea atitudine. Dacă nu te simți bine, atunci ai tendința de a te închide în tine sau de a te ofensa mai ușor. Oamenii nu vor să recunoască acest lucru, deoarece vor să creadă că sunt cu partenerul potrivit.
Una dintre teoriile din psihologie despre modul în care dezvoltăm preferințele și lucrurile care nu le plac este corelată cu un proces de învățare asociativă. Mirosul unei plăcinte cu mere îți place pentru că îți aduce aminte de momentul în care o pregătea mama ta. Sau îți place o pereche de pantaloni, deoarece ai petrecut niște momente frumoase în ea. Relațiile funcționează la fel. Dacă ești într-o relație și petreci multe momente frumoase alături de partenerul tău, înveți să îl asociezi pe acesta cu acele experiențe și te simți bine când îl vezi. Reversul este, de asemenea, adevărat. Perioadele dificile alături de prietenul tău îți pot determina creierul să îți asocieze partenerul cu lucruri negative.
În studiul care s-a făcut, 144 de cupluri au fost puse să privească o serie de fotografii, la fiecare trei zile, timp de șase săptămâni. Pentru unii participanți la studiu, fotografiile partenerului au venit alături de o imagine neutră, iar pentru alții alături de poze cu căței, copii sau mâncare. Persoanele care au privit imaginile partenerilor alături de pozele drăguțe au început să asocieze imaginea partenerilor cu lucruri mai pozitive, iar acest lucru le-a influențat și relația cu partenerii.
Posteaza comentariu